یک‌هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی و تجاری در سیل آستارا آسیب دیده است

9:20 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۸۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک‌هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی و تجاری در سیل آستارا آسیب دیده است
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه سیلاب آستارا ۲۰ واحد مسکونی و تجاری شهری را تخریب و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری را دچار آسیب کرد از تلاش دولت برای تسریع در تصویب ارایه تسهیلات به سیل‌زدگان خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جزئیاتی از آسیب‌های وارده به واحد‌های مسکونی و تجاری در شهر‌ها و روستا‌های استان گیلان را در پی وقوع سیلاب در آستارا، اعلام کرد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس بازدید‌های میدانی، مراجعه و اعلام سیل‌زدگان در پی سیلاب آستارا ۲۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرها، تخریب و حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهر و روستا دچار آبگرفتگی و آسیب به بخشی از واحد‌ها شدند.

جودی با تاکید بر اینکه سیلاب در آستارا و روستا‌های اطراف در حال فروکش کردن است، توضیح داد: بنیاد مسکن پیشنهاد داده است تا برای واحد‌های احداثی مسکونی و تجاری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به اضافه ۸۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحد‌های تعمیری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۴۰میلیون تومان بلاعوض به هر واحد اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در خصوص میزان تسهیلات و نحوه پرداخت به سیل‌زدگان توسط دولت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

هم اکنون میزان تسهیلات ناشی از حوادث برای واحد‌های شهری ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحد‌های روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *