گفت‌وگو|

استابلر: همیشه منتظر دوئل کشتی ایران - آمریکا هستم/ تیلور یک سطح بالاتر از یزدانی کشتی گرفت

8:45 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۵۸۸
استابلر: همیشه منتظر دوئل کشتی ایران - آمریکا هستم/ تیلور یک سطح بالاتر از یزدانی کشتی گرفت
قهرمان آلمانی کشتی فرنگی جهان گفت: به هر آنچه که در کشتی می‌خواستم، رسیدم و خوشحالم که با افتخار و خوشحالی تشک کشتی را ترک کردم.

خبرگزاری میزان - فرانک استابلر، قهرمان آلمانی کشتی فرنگی جهان، یکی از ورزشکارانی است که بار‌ها با ملی‌پوشان کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی و جهانی سرشاخ شده و بُرد و باخت داشته است.

از افتخارات استابلر می‌توان به کسب ۳ مدال طلا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و  ۲۰۱۸ و مدال بزنز وزن ۶۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۳ و برنز مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ در وزن ۷۲ کیلوگرم اشاره کرد.

استابلر در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ریو در وزن ۶۶ کیلو حاضر بود که در دور اول ادگاراس ونکایتیس از لیتوانی را شکست داد، اما در دومین مصاف از داوور اشتفانک، کشتی‌گیر صربستانی شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در اولین مرحله شانس مجدد به اینوئه توموهیرو کشتی‌گیر ژاپنی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

استابلر در وزن ۷۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که لوئیس ده لئون از دومینیک، رسول چونایف از آذربایجان و پاول لیاخ از بلاروس،  محمدعلی گرایی از ایران و دانیال کاتریج از مولداوی را شکست داد و به مرحله فینال رسید. در مرحله نهایی نیز توانست با غلبه بر دیمیو ژادرایف قزاقستانی، مدال طلا را بدست آورد.

این کشتی‌گیر پرافتخار آلمانی در وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه اول و دوم میرزوبک رحمت‌اف از ازبکستان و مورتن تورسن از نروژ را شکست داد، اما در مسابقه بعد به اسماعیل بوررو از کوبا باخت، اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مراحل شانس مجدد می‌های میهات از رومانی و هان‌سو ریو از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار محمد ابراهیم السید از مصر را شکست داد و مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم را بدست آورد.

همچنین این کشتی گیر چندی پیش بنا به دعوت اتحادیه جهانی کشتی همراه با میخان‌لوپز کوبایی دارنده چهار مدال طلای المپیک در بلگراد حضور یافته بودند تا جوانان و نوجوانان را در مدارس کشتی آموزش دهند. 

همین موارد بهانه‌ای شد تا مصاحبه‌ای با فرانک استابلر درباره وضعیتش پس از خداحافظی از دنیای کشتی، ارزیابی‌اش از نتایج کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان اخیر و شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور درباره شکست یزدانی مقابل تیلور ترتیب دهیم.

استابلر: همیشه منتظر دوئل کشتی ایران - آمریکا هستم/ تیلور یک سطح بالاتر از یزدانی کشتی گرفت

میزان: لطفاً در مورد تمرین با لوپز به من بگویید؟

باعث افتخارم بود که همه این کارهای خوب در صربستان را در کنار یکی از بزرگترین اسطوره‌های کشتی فرنگی جهان تجربه کردم. ما دوستان خیلی خوبی هستیم، خیلی خندیدیم و ۱۰۰۰ بچه را هم تمرین دادیم و خیلی خوش گذشت و خندیدیم. در مدارس و برنامه‌های تلویزیونی زیادی حضور داشتیم و تبلیغات زیادی برای ورزش خود و مسابقات قهرمانی جهان انجام دادیم.

میزان: نظرت در مورد مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی صربستان چیست؟ 

خیلی هیجان دارم، زیرا همیشه منتظر دوئل ایران و آمریکا هستم. شرایط خوب و جو ورزشگاه هم عالی است و این دو عامل می‌تواند جای خوبی برای نوشتن تاریخ باشد.

میزان: کدام کشتی گیر در وزن سابق خودت شانس بیشتری برای قهرمانی در جهان دارد؟ 

دوست صمیمی‌ام، محمد رضا گرائی شانس بالایی برای کسب مدال طلا و دریافت کمربند قهرمانی دارد، اما حسرت جعفروف از جمهوری آذربایجان هم کشتی‌گیر بسیار خطرناکی است و شانس زیادی برای رسیدن به قهرمانی دارد.

میزان: چقدر دلت برای حضور در کشتی تنگ شده است؟ 

به هر آنچه که در کشتی می‌خواستم، رسیدم و خوشحالم که با افتخار و خوشحالی تشک کشتی را ترک کردم. کاملا از فضای قهرمانی دور شده‌ام و دوست دارم تجربیاتم را به جوانان علاقمند به کشتی آلمانی انتقال دهم. هم اکنون وظایف دیگری به عنوان یکی از مربیان تیم آلمان دارم.

میزان: در مورد مسابقه تیلور و یزدانی چه صحبتی داری؟ 

صادقانه می‌گویم که طرفدار پر و پا قرص هر دو کشتی‌گیر هستم، اما در این مسابقات جهان، تیلور یک سطح بالاتر از یزدانی بود و همین اتفاق باعث برتری او مقابل حسن شد. تیلور متفاوت از بقیه کشتی می‌گیرد و تطبیق با او تقریبا غیرممکن است. در کنار این توانایی‌های فنی، او از نظر ذهنی هم ورزشکار بسیار با اعتماد به نفسی است. 

میزان: درباره پیروزی امير حسين زارع مقابل گنو پتروشوایلی نظرتان چیست؟

زارع از نظر جسمی و روحی کاملا برتر بود و از ابتدا تا انتهای فینال بر حریف گرجستانی خود تسلط داشت که واقعا شایسته قهرمانی در جهان بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *