فرصت کوتاه بهره‌مندی بدهکاران پرونده‌های اجرایی ثبت از معافیت‌های دولتی در استان یزد

15:05 - 31 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۵۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
فرصت کوتاه بهره‌مندی بدهکاران پرونده‌های اجرایی ثبت از معافیت‌های دولتی در استان یزد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد از فرصت کوتاه بدهکاران پرونده‌های اجرایی برای بهره‌مندی از معافیت‌های دولتی از طریق مراجعه به واحد اجرای اسناد رسمی خبر داد.

خبرگزاری میزان- مهدی اقبال بیان کرد: بدهکاران مالی که در دوایر اجرا پرونده مفتوح دارند فقط تا پایان برنامه ششم توسعه فرصت دارند که پرونده‌ها را مختومه کرده و از معافیت‌های مالی نیم عشر و حقوق دولتی معاف شوند. 

وی افزود: واحد اجرای اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک واحدی شبه قضایی است که در آن مفاد اسناد رسمی بدون نیاز به رای مرجع قضایی قابلیت اجرایی دارد.

عضو هیئت نظارت اداره کل ثبت اسناد یزد ادامه داد: در این مجموعه مهمترین پرونده‌های تشکیلی، پرونده‌های وصول مطالبات بانک‌ها و وصول مهریه و چک بررسی و منجر به اجرای حکم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد یزد خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۱۳۱ قانون ثبت، بدهکار موظف است علاوه بر پرداخت دیون و بدهی خود نیم عشر دولتی و حق حراج را به ادارات ثبت واریز نماید که بند پ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه استثنایی بر این قانون آورده شده که در صورتی که بدهکار و بستانکار به توافق برسند و پرونده مختومه شود بدهکار از پرداخت هزینه‌های دولتی معاف است. 

اقبال یادآور شد: نظر به اینکه برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی تصویب خود را در مجلس می‌گذراند و پس از تصویب و ابلاغ آن برنامه ششم توسعه ملغی الاثر می‌شود لذا این فرصت محدود، فرصتی طلایی برای بدهکاران پرونده‌های اجرایی جهت معافیت از پرداخت هزینه‌های دولتی است.

وی گفت: ضمنا فعالیت ادارات ثبت اسناد و املاک استان در این هفته باعنایت به اینکه زیر مجموعه قوه قضاییه هستند به تبعیت از دادگستری‌ها و همچنین نوبت دهی قبلی بر اساس ساعت قبلی بوده و تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *