امیرعبداللهیان: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است

23:54 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۴۸۸
امیرعبداللهیان: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه آفریقای جنوبی برخی از موضوع‌های مورد علاقه ۲ کشور را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «نالدی پاندور»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امیرعبداللهیان با تبریک به آفریقای جنوبی برای برگزاری موفق اجلاس سران بریکس، از ابتکارات بسیار خوب آفریقای جنوبی در خصوص مجموعه بریکس و نیز حمایت موثر از عضویت کامل ایران در بریکس تشکر کرد. 

وی افزود: شما پیام مهمی برای چندجانبه‌گرایی در جهان فرستادید و در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای از طریق بریکس ایفا کردید.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برنامه ریزی‌های در حال انجام برای سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

 امیرعبداللهیان گفت: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است و ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با این کشور نداریم.

در این دیدار برخی از موضوع‌های مورد علاقه ۲ کشور در حوزه‌های جهانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از تجدید دیدار با همتای ایرانی، گفت: بنیان خوبی برای روابط دوجانبه گذاشتیم و این روند را باید تقویت کنیم.

وی از عضویت ایران در بریکس اظهار خرسندی کرد و با اشاره به درخواست کشور‌های مختلف در جهان برای عضویت و همکاری در بریکس، ابراز امیدواری کرد که بریکس یک تشکل پیش رو برای تحولات آتی جهانی باشد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوع‌های مورد علاقه ۲ کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان درباره این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با خانم نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی در نیویورک دیدار و از تلاش مثبت وی و رئیس جمهور در عضویت کشورمان در بریکس تشکر کردم؛ درخصوص طیف مختلفی از مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم؛ بسط گروه بریکس نشانگر جایگاه مهم چندجانبه‌گرایی در وضعیت آینده نظام بین‌الملل است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *