امیرعبداللهیان: ایران از گسترش روابط با کشور‌های مسلمان و برادر استقبال می‌کند

20:18 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۴۶۳
امیرعبداللهیان: ایران از گسترش روابط با کشور‌های مسلمان و برادر استقبال می‌کند
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جیبوتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «محمود علی یوسف»، وزیر خارجه جیبوتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار که در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد، گفت: ما در روابط ایران و جیبوتی همواره در سال‌های طولانی گذشته شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم و موضوع‌های مختلفی را برای همکاری‌ها در اختیار داریم. 

وی افزود: ایران از گسترش روابط با کشور‌های مسلمان و برادر استقبال می‌کند و علاقمند است که روابط ۲ کشور ایران و جیبوتی در مسیر طبیعی قرار گیرد. 

 امیرعبداللهیان ادامه داد: ما جیبوتی را کشور دوست و برادر ایران می‌دانیم و ایران برای گسترش روابط با جیبوتی به‌عنوان یک کشور مهم و مسلمان در شاخ آفریقا اهمیت قائل است و دست برادران خود را به گرمی می‌فشارد. 

وی افزود: ما می‌توانیم روابط نیرومندی را پایه‌گذاری کنیم و در تمام حوزه‌ها همکاری‌ها را گسترش دهیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، گفت: آماده‌ایم این توانمندی‌ها را در اختیار جیبوتی قرار دهیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مایلم از طریق شما سلام رئیس‌جمهور کشورم را به مقام‌های عالی جیبوتی ابلاغ کنم و از شما برای سفر به ایران در نخستین فرصت دعوت می‌کنم. 

وزیر خارجه جیبوتی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: با ایران در گذشته همواره روابط خوب و سازنده‌ای داشتیم و آمادگی کامل داریم که این روابط سازنده و حسنه بر مبنای ظرفیت‌های خوب ۲ کشور تقویت شود. 

وی همبستگی میان کشور‌های اسلامی را مهم دانست و  افزود: لازم است در شرایط حساس در کنار هم باشیم و جمهوری جیبوتی از برقراری روابط همه‌جانبه با ایران استقبال می‌کند.

محمود علی یوسف افزود: همکاری‌های میان ۲ کشور همواره برقرار بوده و هنوز ادامه دارد و ما برای تقویت این روابط آمادگی داریم.

در این دیدار برخی موضوع‌های مورد علاقه در حوزه منطقه‌ای و مورد اهتمام کشور‌های اسلامی از جمله مسئله فلسطین مورد تبادل نظر قرار گرفت و ۲ طرف حمایت خود را از ملت و قضیه فلسطین اعلام کردند.

در پی دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی در روز پنجشنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ در حاشیه هفتادو‌هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی در راستای منافع و آرمان‌های ۲ ملت خود تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *