آمادگی ایران جهت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های منطقه‌ای و بین المللی

17:56 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۴۴۲
آمادگی ایران جهت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های منطقه‌ای و بین المللی
 وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای قطری خود از نقش سازنده دولت این کشور در تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوع‌های دوجانبه و برخی موضوع‌های مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از نقش سازنده دولت قطر در موضوعات دوجانبه از جمله تحول اخیر در تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از روند رو به رشد روابط تهران و دوحه در زمینه‌های گوناگون اظهار خرسندی کرد؛ وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت این بخش از همکاری‌ها، آمادگی کشورمان جهت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های منطقه‌ای و بین المللی را اظهار کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن نیز در این دیدار ضمن ابلاغ تحیات امیر قطر به رهبران کشورمان، نسبت به آمادگی کشورش برای تقویت روابط در زمینه‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی اظهار آمادگی کرد.

وی برای تداوم نقش سازنده و کمک‌کننده کشورش در موضوع‌های مورد اهتمام ۲ کشور اظهار آمادگی و بر لزوم استفاده از فضای مثبت منطقه‌ای برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام تاکید کرد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر افزود: آمادگی داریم در آینده نزدیک در تهران و یا دوحه گفت‌وگو‌ها میان ۲ کشور تداوم یابد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در گزارشی از این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نیویورک با برادرم شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کردم؛ از نقش سازنده قطر در اجرای توافق اخیر تبادل زندانیان قدردانی کردم؛ در مورد بیانیه غیرسازنده اخیر چند کشور در آژانس و واکنش درست ایران رایزنی کردیم؛ ابتکارات دیپلماتیک روی میز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *