رئیس شورای عالی استان‌ها: مواضع قاطع و مستدل رئیس‌جمهور در سازمان ملل، نمایش عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی بود

12:24 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۳۹۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس شورای عالی استان‌ها: مواضع قاطع و مستدل رئیس‌جمهور در سازمان ملل، نمایش عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی بود
سروری گفت: حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و مواضع قاطع، شجاعانه و مستدل و مبتنی بر استیفای حقوق ایران نمایشی از بالندگی، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیستمین اجلاس این شورا، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: این روز‌ها صحنه سیاسی کشور و نظام بین‌الملل شاهد اتفاقات بسیار مهمی است؛ حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و مواضع قاطع، شجاعانه و مستدل و مبتنی بر استیفای حقوق ایران نمایشی از بالندگی، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود. این که در خانه دشمن، دشمن را به چالش بکشید بسیار مهم و ستودنی است.

وی افزود: واقعیت امروز دنیا این است که نظام بین‌الملل در حال تغییر جهت دادن و انتقال قدرت است و قدرت‌های نوظهوری در حال پیدایش هستند، همان چیزی که رهبر معظم انقلاب، در دو سه سال گذشته، بیان کردند در حال رخ دادن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: در فرایند این انتقال قدرت، جمهوری اسلامی باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و در این مرحله اگر غفلت صورت بگیرد ما حاشیه نشین قدرت خواهیم شد و البته تحولات موجود نیز نشان می‌دهد جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در عرصه روابط بین‌الملل دارد؛ حضور در اجلاس شانگ‌های و گروه بریکس، کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری و حرکت به سوی یک ارز جدید، نمایانگر این اتفاق بزرگ و انتقال بزرگ قدرت و حضور پرقدرت جمهوری اسلامی ایران در این فرایند است و بسیار مهم است که این وضعیت را درک کرده و بر اساس آن حرکت کنیم.

بخش تعاون تاکنون مغفول و متروک مانده است/ امیدواریم شاهد احیای تعاونی‌های قدرتمند در این دوره باشیم

سروری در ادامه با اشاره به حضور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست امروز شورای عالی استان‌ها، گفت: آقای مسکنی، مدیری جهادی و با سابقه و کارنامه درخشان در خدمت به محرومان هستند و خوشحالیم که این چنین افرادی در مسئولیت‌های مهم حضور دارند.

وی افزود: تلاش همه مسئولان باید این باشد که فاصله دهک‌های پایین و بالا، حداقلی شود و اقدامات مؤثری در این راستا انجام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: بخش تعاون یکی از جلوه‌های بزرگ و از هدف‌گذاری‌های قانون اساسی برای سهیم کردن مردم در اقتصاد کشور و انتقال قدرت اقتصادی به افرادی که سهم کمی در اقتصاد کشور دارند، است و امیدواریم شاهد اقدامات مؤثری در این راستا باشیم.

سروری در پایان تصریح کرد: یک سوم اقتصاد کشور را باید تعاونی‌ها تشکیل دهند، اما تا الان نتوانسته‌ایم این مهم را عملی کنیم و این بخش متروک و مغفول مانده است که امیدواریم با همت دولت فعلی این ظرفیت احیا شود و در این دوره شاهد شکل‌گیری تعاونی‌های قدرتمند باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *