اهدای ۲۰۰ بسته آموزشی در حمیدیه از محل آرای جایگزین حبس

9:44 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۳۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اهدای ۲۰۰ بسته آموزشی در حمیدیه از محل آرای جایگزین حبس
از محل مجازات‌های نقدی آرای جایگزین حبس در شهرستان حمیدیه، ۲۰۰ بسته لوازم تحریر به دانش‌آموزان کم بضاعت این شهرستان اهدا شد.  

خبرگزاری میزان -علی دهقانی با تاکید بر اهمیت صدور آرای جایگزین در جرائم غیرخشن، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و همزمان با اجرای جشن شکوفه‌ها، از محل آرای صادره توسط یاسر فرج وند قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان حمیدیه، تعداد ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد ریال تهیه و تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان حمیدیه شد تا با همکاری و هماهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی، نسبت به توزیع اقلام خریداری شده در بین دانش آموزان بی‌بضاعت این شهرستان اقدام شود. 

وی افزود: دادگستری حمیدیه یکی از حوزه‌های قضایی پیشرو در صدور آرای مجازات‌های جایگزین در استان است که از این محل، در مناسبت‌های مختلف هدایایی را به مددجویان کمیته امام خمینی و اداره بهزیستی شهرستان حمیدیه تحویل داده است. 

دهقانی با اشاره به نگاه مثبت قاضی دادگاه کیفری این شهرستان به موضوع باز اجتماعی کردن مجرمان در جرایم سبک و غیرخشن، گفت: پیش از این نیز در ایام نوروز و عید سعید فطر آرای جایگزین حبس صادر شده بود که موجب بازتاب اجتماعی خوبی در سطح فضای مجازی شد.

وی تصریح کرد: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی با جرائم خشن و خطرناک، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک از طریق تعیین خدمات عام المنفعه مورد تاکید است. 

دهقانی گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائمی که به موجب قانون، قابلیت استفاده از این مجازات‌ها را دارند در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه هدف، از برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان است و از قضات رسیدگی‌کننده انتظار می‌رود که به این موضوع که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه نیز است، توجه ویژه‌ای کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *