۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان ایلام آزاد شدند

14:37 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان ایلام آزاد شدند
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول و با همکاری بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه استان ایلام، ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده خود بازگشتند.

خبرگزاری میزان - با گذشت شکات، پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و پرداخت بخشی از بدهی زندانیان جرایم غیرعمد، ۱۳ زندانی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

در مراسمی با حضور ضیایی فرد معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور، علی‌محمدی رئیس‌کل دادگستری استان ایلام و جمعی از مسئولین و مراجع قضایی تعدادی از زندانیان نیازمند مالی از زندان آزاد شدند.

عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام در این مراسم با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل و احادیث معصومین (ع) گفت: اگر کسانی به حکم قانون به حبس محکوم می‌شوند در نظام اسلامی که در راس آن، ولی وفقیه می‌باشد بر اساس نیکی و احسان که در قرآن ذکر شده آزادی آن‌ها جشن گرفته می‌شود که این از افتخارت جامعه اسلامی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر شخص خیری مبالغی را کمک می‌کند و این حرکت خداپسندانه را انجام می‌دهد به دلیل مکتب، مذهب، نظام و جامعه‌ای است که مملو از معنویات است، چنین شخصی هیچ گونه دلبستگی به دنیا ندارد، با خداوند معامله می‌کند و راه اولیا الله را انتخاب می‌کند و زندانیان آزاد شده باید قدر آزادی خود را بدانند و با قناعت و حسن خلق زندگی مومنانه‌ای را در کنار خانواده داشته باشند.

احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۳ زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود: آزادی زندانیان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول انجام شد و بدهی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان ایلام با همت بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه ایلام، پرداخت شد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از زندانیان فعال در حوزه اشتغال و حرفه آموزی تجلیل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *