روایت دختر شهید فردوس لویمی باقری از ۳ مرتبه ترور پدرش توسط آمریکایی‌ها و گروهک تروریستی حرکة النضال

14:31 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۲۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
روایت دختر شهید فردوس لویمی باقری از ۳ مرتبه ترور پدرش توسط آمریکایی‌ها و گروهک تروریستی حرکة النضال
جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال با بیان اظهارات فردوس لویمی باقری دختر یکی از شهدای حمله گروهک تروریستی حرکة النضال برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی حرکة النضال صبح امروز «چهارشنبه ۲۹ شهریور» به ریاست قاضی حسین زاده رئیس شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه روابط بین‌الملل تهران با حضور خواهان برگزار شد.

فردوس لویمی باقری دختر شهید علی لویمی باقری یکی از شهدای حمله گروهک تروریستی حرکة النضال در این جلسه گفت:اینجانب فردوس لویمی باقری فرزند شهید مقاوم و سرافراز و آزاده علی لویمی باقری از مردم عرب غیور خوزستان هستم. آنچه در اینجا اعلام می‌کنم برای اولین بار و یک واقعیت شگفت‌انگیز و باورنکردنی است. من از قربانی تروری می‌گویم که تاکنون سه مرتبه هدف مستقیم اقدامات تروریستی دولت آمریکا و سایر خواندگان آمریکایی قرار گرفته و در نهایت نیز دست مزدوران آن‌ها ترور شد. از ریاست دادگاه می‌خواهم اجازه دهد تا به صورت دقیق هر سه اقدام تروریستی و غیرانسانی آمریکای و مزدورانش را علیه پدرم را توضیح دهم

وی بیان کرد: اولین حمله تروریستی آمریکا علیه پدرم زمانی بود که پدر من به عنوان یک سرباز در ناوچه طارق بوده است. دولت آمریکا در تابستان سال ۱۳۶۶ در حمله تروریستی و تجاوزکارانه به ناوهای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به ناو طارق حمله کرد. او زنده با همرزمش شهید مهدوی در آب‌های خلیج فارس افتاد. مأموران آمریکایی اجازه هیچ گونه کمک‌رسانی به پدرم ندادند. در نهایت در تاریکی شب پدرم و شهید مهدوی اسیر آمریکایی‌ها شد. 

دختر شهید علی لویمی باقری در ادامه به دومین اقدام تروریستی آمریکا علیه پدرش در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: پدرم، چون عرب بود مورد غضب آمریکایی‌ها قرار گرفت. به محض دستگیری پدرم توسط مأموران آمریکایی، غیرانسانی‌ترین شکنجه‌ها علیه پدرم شروع شد. آن‌ها قسمتی از گوشت دست پدرم در زیر شکنجه را قطع کردند. پای راست پدرم را زیر شکنجه قطع کردند. چهار میخ در کمر پدرم برای شکنجه زدند که تا زمان شهادت درج و رنج ناشی از میخ‌هایی که آمریکایی‌ها برای شکنجه در کمر و ستون فقرات او زده بودند همراهش بود.

وی گفت:در طول مدت اسارت آمریکایی‌ها با رفتاری غیرانسانی و خلاف حقوق ابتدایی بین المللی در رفتار با اسرای جنگی گوشت دست، شانه او را با دستگاه بریدند، به جای غذا آب صابون و پودر لباس شویی به او می‌دادند که اسناد آن هنوز هست. به دلیل عوارض ناشی از مواد شیمیایی در غذای پدرم به بیماری‌های گوارشی و تنفسی شدید مبتلا شد و تا پایان عمر همچون یک مجروح شیمیایی رنج تنفس و گوارش داشت. همرزم پدرم شهید مهدوی به دلیل فرو کردن میخ به سرش توسط آمریکایی‌ها زیر شکنجه به شهادت رسید. در نهایت دولت ایران با رایزنی‌های سیاسی متعدد جسم مبارک شهید مهدوی و جسم ناقض پدرم را که باید تا آخری عمر به دلیل شکنجه آمریکایی‌ها روی ویلچر می‌بود، تحویل گرفت. 

وی تاکید کرد: از زمانی که پدرم از دست آمریکایی‌ها آزاد شد تا زمان شهادت‎، ناتوان از حرکت بود. او بقیه عمرش را روی ویلچر گذراند و در روز ۳۱ شهریور اهواز هم روی ویلچر و بدون پا حضور داشت. 

فردوس لویمی باقری گفت: من تمام زجر پس از آزادی پدرم از دست آمریکایی‌ها را دیدم. لالایی‌های کودکی من دادستان ساعت‌ها شکنجه‌های پدرم زیر دست مأموران آمریکایی بود. من از بدو تولد توسط آمریکای تروریست با بیماری تنفسی و گوارشی پدرم، با چهار میخ پشت او و گوشت‌هایی که از دست او بریده بودند و با پاهای نداشته پدرم که توسط آمریکایی‌ها زیر شکنجه بریده شده بودند، با او شکنجه شدم و زجر کشیدم الان هم فقط همان جسم رنجور و شکنجه شده‌اش، را می‌خواستیم. 

دختر شهید علی لویمی باقری در ادامه بیان کرد: سومین حمله تروریستی علیه پدرم هم در ۳۱ شهریور اهواز بود. این بار البته مستقیماً توسط دولت و مأموران آمریکایی نبود. پدرم در سن ۵۱ سالگی توسط مزدوران و افراد اجیر شده امریکایی در شهر خودش به شهادت رسید. تلخی ما از این بود که پدرم در حمله تروریستی و مستقیم آمریکا ماند. زیر شکنجه‌های غیرانسانی و غیرقابل تحمل آمریکایی‌ها استقامت کرد و وجودش برای ما برکت شد، ولی در شهر خودمان و جلوی چشممان ما در روز غرور ملی ما توسط افراد اجیر شده و خائن به شهادت رسید.

وی افزود: افرادی به اسم جدایی طلبی و با حمایت دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی مثل سوئد، دانمارک و انگلستان تاکنون بیش از ۵۰۰ هم وطن عرب زبان خوزستانی و عرب را مثل پدرم ترور کردند و به شهادت رساندند. انگیزه آن‌ها غیر از مزدوری و خیانت به کشور را نمی‌دانم، ولی دشمن و خباثت آمریکایی و کشور‌های حامی تروریست مثل سوئد‎‏، دانمارک و انگلستان را می‌دانیم. 

فردوس لویمی باقری گفت: روی سخنم با هموطنان مزدور وابسته به کشورهای حامی تروریست است. می‌خواهم به من اجازه دهید تا به آن‌ها بگوییم: «هم وطن عربم دیگر خیانت و مزدوری برای کشور‌های تروریستی مثل آمریکا‏، سوئد، دانمارک و انگلستان بس است. دیگر اقدامات تروریستی را در خوزستان علیه عرب، فارس لر و ...  متوقف کنید، دیگر خون هموطنانتان را نریزید. خیانت بس است و به دامان ملت و خانواده خود برگردید. اگر خون ۵۰۰ عرب خوزستانی سیرابتان کرده، ترور‌ها را متوقف کنید و به هم زبان، هم وطن و خانواده خودتان خیانت نکنید آغوش ما به روی شما باز هست، اینجا خانه مادر و پدری شماست کسی خانه پدر و مادرش را به خاطر غریبه‌ها خراب نمی‌کند.»

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *