رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان با بورل دیدار کرد

9:32 - 29 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۱۶۴
امیرعبداللهیان با بورل دیدار کرد
وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیئت همراه با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار «علی باقری کنی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.



در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای پرداختند؛ همچنین با بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، در جریان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفت‌وگو‌های سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفت‌وگو‌ها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تاکید شد؛ اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود برای پیگیری مجدانه گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌های لازم را اعلام کرد.

طرفین ابراز علاقمندی کردند تا براساس یک چارچوب مورد توافق گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هر چه بیشتر را فراهم سازند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *