رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عربستان خواستار تعلیق روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی شد

11:44 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۶۲۵
عربستان خواستار تعلیق روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی شد
یک مقام دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‎گوید که واشنگتن این رژیم را از تصمیم ریاض مبنی بر تعلیق روند عادی‌سازی روابط مطلع کرده است.

خبرگزاری میزان – یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا این رژیم را از تصمیم عربستان مبنی بر تعلیق روند عادی‌سازی مطلع کرد.

به گزارش «اسرائیل هیوم»، یک مقام ارشد دفتر «بنیامین نتانیاهو»، گفت که ریاض از طریق واشنگتن به این رژیم اطلاع داد که خواستار توقف هرگونه مذاکره درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گفته این مقام صهیونیست، دلیل این تصمیم عربستان شرایط رژیم صهیونیستی و اختلاف نظر اعضای این رژیم درباره مسئله فلسطین است.

انتشار این خبر در آستانه سفر نتانیاهو به واشنگتن سبب شد تا صهیونیست‌ها ادعا کنند که دلیل تصمیم عربستان، مخالفت مقام‌های کلیدی رژیم صهیونیستی با هرگونه ژست حمایت از فلسطین از سوی ریاض بوده است.

این در حالی است که «ایلاف» به نقل از منابع آمریکایی نوشت که عربستان به صورت آگاهانه فلسطینی‌ها را وارد بحث با رژیم صهیونیستی کرده و اقدام‌های عادی‌سازی را مشروط به برداشتن گام‌هایی در قبال فلسطینی‌ها خوانده بود.

موضوع عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر به کانون بحث‌های مربوط به طرفین تبدیل شده است.

«وال استریت ژورنال» نیز پیشتر در گزارشی نوشت که ولیعهد عربستان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۲۰ دست‌کم ۲ بار مخفیانه با یکدیگر ملاقات کرده‌اند؛ گزارش مذکور ادعا کرده بود که رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا به دنبال این هستند تا ژانویه آینده توافقنامه عادی‌سازی را امضا کنند.

براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، ولیعهد عربستان در ماه آینده در نشستی با قانونگذاران آمریکایی، تضمین‌های امنیتی آمریکا در قبال هر گونه توافق صلح با رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

پیش از آن، «تساحی هنگبی»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته بود: شرایط نزدیک به امضای توافق نیست، اما قطعا پیشرفت زیادی در مذاکرات میان آمریکا و عربستان حاصل شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *