گفت‌وگو|

مقانلو: تیم جوانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم/ تکواندو با ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست

7:45 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۵۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مقانلو: تیم جوانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم/ تکواندو با ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو در تمام دنیا جوان شده است و ما هم نباید از این موضوع عقب بمانیم.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با میزان، درخصوص نحوه انتخاب ترکیب تیم ملی تکواندو اظهار داشت: تمام جوانب را در نظر گرفتیم و سعی کردیم بهترین تصمیم را بگیریم تا حق به حقدار برسد. امیدوارم بازیکنان ما در هانگژو بدرخشند، چون این بازی‌ها بسیار مهم است و می‌تواند علاوه بر تأثیر در جایگاه کاروان ایران، در شرایط ملی‌پوشان تکواندو هم تأثیرگذار باشد.

وی افزود: تیم ما خیلی جوان است و این ترکیب نه تنها برای بازی‌های آسیایی بلکه در آینده هم می‌تواند دست تکواندوی ایران را بگیرد. تکواندو در تمام دنیا جوان شده است و ما هم نباید از این موضوع عقب بمانیم.

*قرار نیست دست خالی از هانگژو برگردیم

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره شانس کسب مدال طلا برای بازیکنان ایران در هانگژو گفت: تیم‌های اردن، چین، کره‌جنوبی، ازبکستان و تک چهره‌های برخی تیم‌ها دارای طلای المپیک و جهان هستند. همه در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دیگر این رشته متعلق به چند کشور خاص نیست، اما ما هم ایران هستیم و قرار نیست دست خالی برگردیم.

مقانلو درباره نزدیک بودن سطح فنی بیشتر تکواندوکاران ایرانی تصریح کرد: این موضوع برای ما باعث خرسندی است که تکواندوکاران باهوش و باکیفیت زیادی داریم که می‌توانند در ادامه راه به تیم ملی کمک کنند. وقتی کار را بدست گرفتیم چند چهره بیشتر اطراف تیم ملی نبودند، اما الان شرایط متفاوت است و از تمام ظرفیت تکواندوی ایران استفاده می‌کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

*کسب سهمیه المپیک به اندازه کسب مدال سخت‌تر شده 

وی در واکنش به اینکه شانس کسب سهمیه از طریق امتیازات گرندپری وجود دارد یا خیر گفت: ۱۶ تکواندو برتر راهی فینال گرندپری می‌شوند و گرندپری در هر سال، ۲۸۰ امتیاز رنکینگ دارد، در حالی‌که بازی‌های المپیک، ۲۰۰ امتیاز را به خود اختصاص داده است. پس متوجه می‌شویم که گرندپری چقدر مهم است. با این حال مطمئن باشید ناامید نیستیم و برای کسب سهمیه باید بجنگیم.

مقانلو در پایان خاطرنشان کرد: توقع مردم از تکواندو را درک می‌کنم و می‌دانم همیشه از ما بهترین نتیجه را می‌خواهند، اما همه چیز نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر کرده و کسب سهمیه المپیک به اندازه کسب مدال سخت‌تر شده. باید مرحله به مرحله پیش برویم و اول بازی‌های آسیایی را با موفقیت پشت سر بگذاریم تا به مسابقات بعدی فکر کنیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *