مسکو: نیت تروئیکای اروپایی برای نقض عامدانه برجام را قاطعانه محکوم می‌کنیم

18:41 - 25 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۴۲
مسکو: نیت تروئیکای اروپایی برای نقض عامدانه برجام را قاطعانه محکوم می‌کنیم
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تصمیم تروئیکای اروپایی به منظور «نقض عامدانه الزامات برجام درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران» را محکوم می‌کند.

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن نیت سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه به منظور نقض عامدانه الزامات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیرامون فعالیت هسته‌ای تهران و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گفت: اگر نیت آنها به مرحله عمل برسد، به دورنمای احیای توافق هسته‌ای ضربه سختی وارد خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: از اینکه فکر کنیم دلیلی وجود دارد که اروپایی‌ها در لحظه‌ای خاص از کوره در رفته‌اند، متنفریم؛ لحظه‌ای که به نظر می‌رسد پیشرفت مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا، پیش‌نیاز‌های مشخص برای تقویت تلاش‌ها در مسیر احیای برجام را فراهم آورده است.

این دیپلمات روس در ادامه ضمن درخواست از طرف‌های اروپایی برجام برای بازنگری هرچه سریع‌تر مسیر مخربی که در پیش گرفته‌اند، گفت که طرف‌های اروپایی نسبت به اجرای تمام و کمال تعهدات بین‌المللی‌شان در چهارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازنمان ملل اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: معتقد هستیم که این تصمیمات غیرقانونی بوده و صرفا با ملاحظات برخی کشور‌های خاص گرفته شده است؛ تحریم‌های یک‌جانبه خصمانه و اعمال فرامرزی این تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم؛ تحریم‌هایی که بازتاب قبیح «نظم جهانی مبتنی بر قانونی» است که غرب آن را ترویج می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *