مسکو طرح‌های کشور‌های اروپایی برای عدم لغو تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد

11:30 - 25 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۵۰۱
مسکو طرح‌های کشور‌های اروپایی برای عدم لغو تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه قصد کشور‌های اروپایی برای عدم لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را محکوم کرده و از آنها خواست تا به تعهدات خود عمل کنند.

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو از طرف‌های اروپایی برجام می‌خواهد به تعهدات خود عمل کنند. 

زاخارووا این اظهارات را پس از آن بیان کرد که انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام کردند که قصد ندارند در روز مقرر شده ۱۸ اکتبر، گامی برای لغو تعدادی از تحریم‌ها علیه ایران بردارند. 

وی افزود: صحبت بر سر وضعیت برنامه موشکی ایران و همچنین انسداد دارایی‌های تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است. این موضوعات به حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران مربوط نیست، بنابراین به صورت موقت معرفی شدند و تمدید آن‌ها سازنده نیست.

وی تاکید کرد که چنین اقداماتی با الزامات برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تضاد بوده و همچنین بر دورنمای احیای توافق هسته‌ای تثیر منفی می‌گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما بر این واقعیت اصرار داریم که تصمیمات غیرقانونی و دیکته شده با ملاحظات صرفا فرصت‌طلبانه کشور‌های غربی در سطح ملی، بدیهی است که نمی‌تواند عواقب قانونی برای سایر کشور‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *