گفت‌وگو|

مومنی: عنایتی نباید پاسخگوی ناکامی تیم امید باشد/ خطیر با نکونام و استقلال دشمنی ندارند

1:50 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۳۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مومنی: عنایتی نباید پاسخگوی ناکامی تیم امید باشد/ خطیر با نکونام و استقلال دشمنی ندارند
پیشکسوت فوتبال گفت: نباید عنایتی پاسخ‌گوی عدم صعود تیم فوتبال امید به المپیک باشد و فدراسیون دلایل ناکامی را اعلام کند.

محمد مومنی در ‌گفت‌وگو با میزان، درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلغارستان و آنگولا اظهار داشت: ابتدا باید از فدراسیون فوتبال تشکر کنم که سرمربی و کادر فنی ایرانی را برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب کردند. جای خوشحالی دارد که از توانایی‌های مربیان داخلی استفاده می‌کنیم و ظرفیت‌های آن‌ها را در عرصه بین‌المللی نشان می‌دهیم. واقعاً مربیان ایرانی از لحاظ فنی می‌توانند حرف‌های زیادی در فوتبال دنیا داشته باشند.

وی ادامه داد: در بازی دوستانه اول مقابل بلغارستان که در خانه حریف بازی کردیم تیم ملی نمایش خوبی داشت. با اینکه خیلی‌ها می‌گویند این تیم جز تیم‌های درجه سه فوتبال اروپا محسوب می‌شود، اما اگر بازیکنان‌مان از موقعیت‌های خودشان بهتر استفاده می‌کردند بیشتر از یک گل‌ به آن‌ها می‌زدند. در نهایت خیلی مهم بود تا هماهنگی تاکتیکی بین بازیکنان اتفاق بیفتد. همچنین نفرات آمادگی خوبی در دو بازی فیفادی ماه سپتامبر به دست آوردند که در آینده می‌تواند گره گشای خیلی از مسائل باشد.

*باشگاه‌ها به موقع با عنایتی و تیم امید همکاری نکردند

وی ادامه داد: در بازی با آنگولا یک مقدار شرایط ایده‌آلی از نظر سخت‌افزاری نداشتیم، اما با همین ظرفیت بازی قابل قبولی را ارائه دادیم و این پیروزی به بازیکنان انگیزه زیادی داد. نهایتاً امیر قلعه‌نویی شناخت کافی از بازیکنانش دارد و می‌داند از چه بازیکنی کجا و در چه سیستمی استفاده کند.

کارشناس فوتبال در مورد عدم صعود تیم امید به بازی‌های المپیک تاکید کرد: رضا عنایتی مربی جوانی است که در لیگ برتر آموزش دیده بود، توانایی زیادی دارد و باید به او بیشتر کمک می‌کردیم. باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را در اختیارش نگذاشتند و به موقع با او همکاری نشد. اگر به تیم‌های ملی نگاه آینده محوری داشته باشیم، چنین اتفاقاتی برای تیم امید نمی‌افتد. متأسفانه اکثر باشگاه‌ها نتیجه‌گرا هستند و اصلاً به دنبال بازیکن‌سازی و آینده‌نگری نیستند که این موضوع سال‌های آتی گریبان فوتبال ایران را می‌گیرد. اگر برنامه‌ریزی در توسعه تیم‌های پایه نداشته باشیم دچار معضل و مشکل خواهیم شد.

*خطیر و نکونام باید رو در رو صحبت کنند تا مشکلات حل شود

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر از لحاظ ساختن بازیکن در مضیقه هستیم و به افول نزدیک می‌شویم، یادآور شد: توانایی و استعدادهای زیادی در نیروی انسانی داریم، اما به خوبی این بخش مدیریت نمی‌شود که در نهایت این معضلات برای تیم امید و تیم‌های پایه اتفاق می‌افتد. بروز این مشکلات باعث می‌شود که مربی مانند عنایتی را با این آورده ناکافی به یک تورنمنت بزرگ بفرستیم. نباید عنایتی پاسخ‌گو باشد،‌ بلکه فدراسیون و جامعه فوتبال باید پاسخ‌گو باشند که چرا برنامه‌ریزی‌شان به نتیجه‌گیری ختم نشد؟

مومنی درباره شرایط استقلال خاطرنشان کرد: مدیرعامل همیشه سعی می‌کند تیم‌های موفقی داشته باشد و خطیر هم زحمت می‌کشد تا تیم خوبی را راهی مسابقات لیگ برتر کند. نکونام هم دوست دارد استقلال بهترین عملکرد را داشته باشد، چون هر هفته هواداران او را ارزیابی می‌کنند. خطیر با نکونام و استقلال دشمنی ندارند و سعی می‌کند تا با رعایت کامل موارد قانونی که فدراسیون فوتبال طراحی و تنظیم کرده، باشگاه را به جلو ببرد. برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند که هواداران، مدیران و مربیان باید حواسشان باشد تا اسیر این حواشی نشوند. علی خطیر و جواد نکونام باید با هم بنشینند و رو در رو صحبت کنند تا مشکلات و معضلات حل شود چون دود حواشی تنها به چشم استقلال و هوادارانش می‌رود. هم اکنون سکان هدایت باشگاه استقلال در اختیار خطیر است، پس باید به او کمک کرد تا تیم سربلند شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *