حملات پهپادی و شهپادی اوکراین علیه روسیه خنثی شد

10:34 - 23 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۳۰۳
حملات پهپادی و شهپادی اوکراین علیه روسیه خنثی شد
اوکراین طی بامداد امروز با استفاده از پهپاد‌ها و شهپاد‌ها حملاتی را علیه مواضع روسیه انجام داد که این حملات از سوی نظامیان روسیه خنثی شد.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع روسیه گفت که پدافند هوایی این کشور ۱۱ پهپاد اوکراینی از نوع هواپیما را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده: روز ۱۴ سپتامبر، حدود ساعت ۰۵:۳۰ به وقت مسکو، تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله از سوی پهپاد‌ها به اهدافی واقع در قلمرو فدراسیون روسیه متوقف شد. سامانه‌های پدافند هوایی ۱۱ پهپاد را بر فراز کریمه منهدم کردند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که اوکراین با پنج شناور بدون سرنشین (شهپاد) به ناو «سرگئی کوتوف» ناوگان روسیه در دریای سیاه حمله کرد، اما همه این شهپاد‌ها منهدم شدند.

به گفته این وزارتخانه، در تاریخ ۱۴ سپتامبر، حدود ساعت ۰۵:۰۰ به وقت محلی، نیرو‌های مسلح اوکراین با پنج قایق بدون سرنشین در دریای سیاه اقدام به حمله به ناو گشتی سرگئی کوتوف ناوگان روسیه در دریای سیاه کردند که در حین دفع حمله، پنج قایق بدون سرنشین بر اثر آتش این ناو منهدم شدند.

نیرو‌های مسلح اوکراین به طور منظم مناطق مرزی روسیه را گلوله‌باران کرده، با هواپیما‌ها و شناور‌های بدون سرنشین آن‌ها را مورد حمله قرار داده و عملیات خرابکاری انجام می‌دهند. 

در مناطق بریانسک، کورسک، بلگورود و کریمه روسیه سطح زرد خطر حملات اوکراین اعلام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *