گفت‌وگو|

احمدزاده: مشکل فوتبال ایران بی‌برنامگی فدراسیون است/ کاش تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت

0:55 - 24 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۲۰۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
احمدزاده: مشکل فوتبال ایران بی‌برنامگی فدراسیون است/ کاش تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت
پیشکسوت فوتبال گفت: عدم برنامه‌ریزی در قسمت‌های مختلف فدراسیون بزرگترین مشکل فوتبال ایران است.

محمد احمدزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی با بلغارستان و آنگولا اظهار داشت: اولین بازی دوستانه تیم ملی با بلغارستان در زمین حریف بود که بالطبع کیفیت مسابقه بالاتر بود، اما دیدار دوم با آنگولا، آنها تیم اصلی خودشان را به تهران نیاورده بودند، به همین خاطر بازیکنان ایران محک جدی نخوردند. دیدار با آنگولا بیشتر دست گرمی و دورهمی برای نفرات بود تا روحیه بگیرند. آنگولا آنچنان حریف تمرینی خوبی نبود تا کادر فنی و ملی‌پوشان استفاده‌ فنی و تاکتیکی ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی فوتبال ایران نمی‌تواند با تیم‌های بزرگ دنیا بازی‌ تدارکاتی داشته باشد، بیان کرد: در مهیا ساختن دیدار‌های دوستانه حتی برای تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف فدراسیون مقصر نیست، چون برنامه‌‌ریزی بلندمدتی وجود ندارد. مسئولان فدراسیون از ۶ ماه آینده کاری خودشان مطلع نیستند که آیا در سمت‌ خودشان باقی می‌مانند تا‌ برنامه‌ای برای تیم‌های ملی داشته باشند. در نتیجه باز هم داستان بازی با تیم‌های درجه ۲-۳ دنیا ادامه دارد.

*مدت‌هاست کسی به تیم فوتبال امید اهمیتی نمی‌دهد

کارشناس فوتبال در مورد عدم راهیابی تیم امید به بازی‌های المپیک گفت: اصلاً تیم امید انتظارات را برآورده نکرد و از فوتبال‌شان لذت نبردم. قبل از مسابقات انتخابی المپیک به این تیم امیدوار بودم، اما مقابل ازبکستان، کیفیت لازم را نداشتند و حتی حق‌شان مساوی هم نبود. 

سرمربی سابق تیم فوتبال ملوان در پاسخ به این سوال که چرا ناکامی‌های تیم امید ادامه‌دار دارد، یادآور شد: مدت‌هاست فوتبال رده‌های سنی پایه اهمیتی برای کسی ندارد و فقط تیم ملی بزرگسالان تمام آمال فدراسیون است. زمانی به تیم امید رسیدگی می‌شود که بخواهد به مسابقات رسمی برود. در حالی که باید از چندین سال قبل برنامه‌های آماده‌سازی تیم امید آغاز و اجرایی شود تا به نتیجه‌ لازم ختم شود.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: اگر بهترین مربی دنیا را هم برای تیم امید می‌آوردند، نمی‌توانست کاری بکند. چون مشکل اصلی فوتبال ایران بی‌برنامگی در تمامی قسمت‌های فدراسیون است. مهدی تاج به عنوان مسئول اول فدراسیون فوتبال بگوید علت ای بی‌برنامگی چیست و چه کسی نمی‌گذارد فدراسیون برنامه داشته باشد. ما همه این مشکلات و بی‌برنامگی را از چشم فدراسیون می‌بینیم.

*چند تیم در لیگ برتر دنبال ارائه فوتبال جذاب هستند؟

احمدزاده در خصوص کیفیت رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: کیفیت بازی‌ها بالا نیست و اگر سپاهان و تراکتور هم بازی خوبی به نمایش می‌گذارند فقط یک بازی در هفته جذاب از آب درمی‌آید. چند دیدار دیدنی و سطح بالا در یک هفته برگزار می‌شود؟ چند تیم دنبال فوتبال بازی کردن و چند تیم دنبال نتیجه هستند؟ در صورتی که باید تمامی بازی‌های لیگ‌مان تماشاگرپسند باشد تا بگوییم لیگ کیفیت دارد. در طول یک هفته مسابقات باید ۷ دیدار از ۸ بازی جذاب و دیدنی باشد.

وی درباره عدم ظهور ستاره در لیگ برتر فوتبال گفت: وقتی مسابقات تمام می‌شود باید ۵-۶ پدیده‌ معرفی شود و حتی برای انتخاب برترین ستاره فصل به مشکل مواجه شوند. اما چندین سال است پدیده‌ای وجود ندارد و دنبال یک بازیکن می‌گردند تا به عنوان ستاره از او نام ببرند.

*صعود به جام جهانی روی مشکلات فوتبال ایران سرپوش گذاشت 

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: در ۱۲ سال اخیر تیم ملی با کی‌روش و اسکوچیچ سه بار به جام جهانی رفت و فدراسیون فوتبال به غیر از تیم ملی بزرگسالان هیچ کاری برای تیم‌های پایه‌ای انجام نداد. صعود به جام جهانی روی مشکلات فوتبال ایران سرپوش گذاشت. ای کاش به جام جهانی نمی‌رفتیم تا زودتر مشکلات حل می‌شد. البته هیچ کس هم نیست مشکلات را حل کند، چون همه فدراسیون‌نشین‌ها خودشان را بهترین و مغز کل می‌دانند. فدراسیون فوتبال باید تغییراتی در خودش ایجاد کند یا مسئولان فعلی‌اش بروند. باید فکر اساسی برای بهتر شدن وضعیت فوتبال ایران کرد. هر چقدر هم کارشناسان و پیشکسوتان حرف می‌زنند، افراد داخل فدراسیون می‌گویند منتقدان با فدراسیون فوتبال دشمنی دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *