گفت‌وگو|

درآمد سرانه ایتام با جذب ۸۰۰ هزار حامی دیگر به یک میلیون تومان می‌رسد

8:50 - 24 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۶۲
درآمد سرانه ایتام با جذب ۸۰۰ هزار حامی دیگر به یک میلیون تومان می‌رسد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه افزایش تعداد افراد حامی به بالا رفتن درآمد سرانه ایتام کمک می‌کند گفت: با رسیدن تعداد افراد حامی به ۲ میلیون نفر درآمد سرانه ایتام از ۸۵۰ هزار تومان فعلی به یک میلیون تومان می‌رسد.

مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با میزان درباره اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای شفاف‌سازی کمک‌های مردمی گفت: ما در حال حاضر طرحی داریم که دوره تکاملش هم طی کرده و باید چند قدم دیگر در رابطه با آن برداریم، در این طرح خیران می‌توانند با ورود به نشانی اینترنتی ekram.emdad.ir برای حمایت از ایتام فرزند معنوی انتخاب کنند، در این طرح هر مبلغی که برای فرزند معنوی وازیر شود بلافاصله به تلفن همراه فرد خیر پیامک می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ما سامانه امداد هوشمند را با عنوان «سها» راه‌اندازی کرده‌ایم ادامه داد: دیگر نیاز نیست که نیازمندان به پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه و برای تحت پوشش قرار گرفتن ثبت نام کنند بلکه می‌توانند از طریق این سامانه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و تلفن همراهشان اقدام کنند تا برای تحت پوشش قرار گرفتن بررسی شوند، البته این افراد اگر جزو دهک ۶ به بالا باشند تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  با بیان اینکه ما با ۳۹ مجموعه ارتباط وب سرویسی داریم افزود: یکی از این مجموعه‌ها سازمان ثبت احوال است. در گذشته اگر فردی از دنیا می‌رفت ممکن بود تا چند ماه از آن با خبر نشویم اما در حال حاضر به صورت اینترنتی با ثبت احوال ارتباط داریم و به محض اینکه فردی فوت کند و شنا‌سنامه‌اش باطل شود ما از آن با خبر می‌شویم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه هر چه تعداد حامی بالا رود درآمد سرانه ایتام هم افزایش می‌یابد گفت: پس از برنامه‌های رسانه ملی برای جذب حامی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان و ماه محرم درآمد سرانه ایتام از ۶۵۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان رسید و اگر تعداد افراد حامی که هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است به ۲ میلیون نفر برسد در آمد سرانه ایتام به یک میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

بختیاری بیان کرد: ما به شفاف سازی بسیار اعتقاد داریم و اصرار داریم مردم خودشان کمک کنند، اطلاعات در کمیته امداد امام خمینی (ره) محرمانه نیست، اما برای رعایت تکریم افراد در اختیار هر کسی قرار نمی‌گیرد، هم اکنون مجموعه‌ای داریم که در آن حدود ۷۰۰ خیر به ۲۳۴ هزار نفر کمک‌رسانی و هر ماه به ما گزارش کتبی داده می‌دهند، ما میدان رو باز گذاشتیم و تنها بر آن نظارت می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *