اسلامی: اروپا انتظار اجرای کامل برجام را از ایران نداشته باشد/فضا برای صدور قطعنامه ضد ایرانی وجود ندارد

11:14 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۶۱
اسلامی: اروپا انتظار اجرای کامل برجام را از ایران نداشته باشد/فضا برای صدور قطعنامه ضد ایرانی وجود ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت مادامی‌ که طرف‌های غربی برجام به تعهدات خود عمل نکنند، ما به روند فعلی فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

خبرگزاری میزان - «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت که تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشوند، ما به روند فعلی فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

در راستای اقدام قانون راهبردی عمل می‌کنیم

اسلامی درباره گزارش «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌ای کشورمان گفت: گزارش دبیرکل آژانس دارای ۲ بخش است؛ یک بخش برجامی و دیگری بخش پادمانی؛ طبیعی است که ما در بخش برجامی طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی طرف‌های برجام، بازگشت از تعهدات داشته باشیم.

وی افزود: این واضح است که کشور‌های اروپایی نمی‌توانند از ما اجرای کامل برجام را انتظار داشته باشند و در مقابل آنها هیچکدام از تعهدات خود را انجام ندهند؛ اقدام‌های ما در راستای قانون اقدام راهبردی است.

تا زمان رفع کامل تحریم‌ها روند فعلی را ادامه می‌دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مادامی که طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، ما به همین روند ادامه می‌دهیم و در گزارش آژانس هم این موضوع مشهود است.

برای کاهش موارد پادمانی باقی‌مانده با آژانس تعامل می‌کنیم

اسلامی همچنین گفت: موارد پادمانی در گزارش آژانس از چهار مورد به ۲ مورد کاهش یافته است؛ با آژانس در حال گفت‌وگو و روشنگری هستیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: به هر صورت ما در این موضوع با دشمنی مواجهیم و اصلا شکل‌گیری پرونده علیه ایران در موضوع هسته‌ای متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهام‌های واهی نسبت داده شده طی ۲۲ سال گذشته است؛ ما تاکنون صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کردیم تا این موضوع را حل کنیم.

فضا برای صدور قطعنامه ضد ایرانی فعلا وجود ندارد

اسلامی در بخشی دیگر گفت: حرکت سیاسی هر لحظه، از سوی هر گروهی ممکن است، اما روند فعلی نشان‌دهنده حرکت فضا به سمت قطعنامه ضد ایرانی و حرکت‌هایی که کشورمان را به واکنش‌های قانونی مستحکم و قاطع وادارد، نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *