طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان منجر به آزادی ۷۷ زندانی شد 

8:22 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان منجر به آزادی ۷۷ زندانی شد 
طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان اجرا شد.

خبرگزاری میزان_ با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در زندان مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستان‌های تابعه در زندان‌های استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد.

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت:  هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضاییه است.

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، تصریح کرد: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات و … هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که این طرح همزمان در زندان مرکزی سنندج و سایر زندان‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و ۱۱۴ نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد.

در پایان این مراسم، مجموعا ۱۴۰ مورد از تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی،   اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط  اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *