گفت‌وگو|

سامری: هنوز مجوز جذب بازیکن خارجی را نگرفته‌ایم/ دمیر به دنبال جانشین حدادی است

7:45 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۰۹۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سامری: هنوز مجوز جذب بازیکن خارجی را نگرفته‌ایم/ دمیر به دنبال جانشین حدادی است
سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: کادرفنی باید پس از چند ماه حضور در ایران، تیمی با کمترین تغییر به مسابقات اعزام کند تا هماهنگی بازیکنان از بین نرود.

حماد سامری در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در بازار نقل و انتقالات پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر، اظهار داشت: نفت آبادان همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال بوده و هواداران آبادانی مقابل هر تیمی انتظار پیروزی دارند. باتوجه به بودجه در اختیار باشگاه به نظرم توانستیم بازیکنان خوبی جذب کنیم. جدا از این خرید‌های جدید به شدت دنبال خرید بازیکن خارجی هستیم، اما جذب بازیکن خارجی مشروط به اخذ مجوز از مدیران شرکت پالایش نفت آبادان است. 

وی با انتقاد از سیاست‌های مدیران سابق درخصوص تصویب قانونی برای ممانعت از خرید بسکتبالیست خارجی در تیم‌های نفتی، تصریح کرد: متاسفانه از چند سال پیش و باتوجه به اتفاقاتی که در آن مدت رخ داده بود، آیین نامه‌ای در شرکت نفت آبادان به تصویب رسیده بود که اجازه خرید بسکتبالیست خارجی را نمی‌داد و متاسفانه به خاطر همین قانون، چند سالی است که تیم پالایش نفت آبادان از جذب بازیکنان خارجی محروم است. البته دلیل آن ربطی به مسائل مالی ندارد و فقط به خاطر قانونی است که چند سال پیش وضع شده است.

*عدم جذب بازیکن خارجی، بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن نیست

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، گفت: مسلما برای قهرمانی در لیگ برتر باید بتوانیم همانند دیگر  تیم‌ها خرید کنیم، زیرا باتوجه خرید‌های تیم‌های مدعی قهرمانی کاملا مشخص است که برای قهرمانی راه سختی در پیش داریم، پس چه بهتر که با صدور مجوز خرید بازیکن خارجی، بتوانیم در شرایط نسبتا برابری با رقبای تا دندان مسلح بازی کنیم.

وی ادامه داد: هر تیمی می‌تواند از ابتدای فصل از ۲ بازیکن خارجی استفاده کند، اما چون هنوز مجوزی برای جذب بازیکن خارجی نگرفته‌ایم فعلا هیچ گزینه‌ای برای مذاکره هم نداریم. در هر صورت عدم امکان جذب بازیکن خارجی، بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن نخواهد بود و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را در لیگ امسال داشته باشیم، اما به هر حال بازیکن ابزار مربی و یکی از ملزومات موفقیت است. 

*در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نقد عملکرد تیم ملی نیست

سامری در واکنش به تغییرات در لیست بازیکنان دعوت شده از سوی هاکان دمیر به اردوی تیم ملی بسکتبال و نتایج ضعیف در جام جهانی، گفت: باتوجه به خداحافظی حدادی از تیم ملی در پایان جام جهانی کاملاً طبیعی بود که برخی بازیکنان جدید دعوت شوند؛ به نظرم کادرفنی تیم ملی در نظر دارد از میان بازیکنان جدید یک بازیکن را به عنوان جایگزین حدادی در پُست پنج انتخاب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نقد عملکرد تیم ملی نیست و بهتر است پس از بازی‌های آسیایی به ارزیابی نتایج اخیر پرداخت، اما در هر صورت کادرفنی باید پس از چند ماه حضور در ایران بتواند تیمی با کمترین تغییر را به مسابقات مختلف اعزام کند تا هماهنگی و هارمونی بازیکنان در تیم ملی از بین نرود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *