گفت‌وگو|

قراب: استقلال امسال ستاره ندارد/ باید برای تیم‌های ملی پایه مربی خارجی استخدام شود

12:27 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
قراب: استقلال امسال ستاره ندارد/ باید برای تیم‌های ملی پایه مربی خارجی استخدام شود
پیشکسوت فوتبال گفت: تیم فوتبال استقلال با اینکه نتوانست ستاره‌ای جذب کند، اما تیم یکدستی دارد و در پایان فصل موفقیت چشمگیری به دست خواهد آورد.

سیدجواد قراب در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در ۴ هفته ابتدایی مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: استقلال در بازار نقل و انتقالات پیش فصل نتوانست بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کند و با اکثر نفرات سال پیش وارد رقابت‌های این فصل شد. تیم با همین بضاعت در ۴ هفته برگزار شده هم نتایج مناسبی گرفت و بازی‌های خوبی را انجام داد تا در بین صدرنشینان جدول قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال با کمبود بازیکن نیز نتایج خوبی تا نیم فصل خواهد گرفت، بیان کرد: مطمئنم استقلال با همین بازیکنان هم تا نیم فصل اول نتایج خوبی می‌گیرد و موفق می‌شود. جواد نکونام برای ادامه فصل برنامه‌های مناسبی دارد و با آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان قطعاً در رقابت‌های بعدی، نتایج بهتری هم به دست خواهد آورد.

*اختلافی بین خطیر و نکونام وجود ندارد

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه تیم‌های دیگر خیلی قوی‌تر شدند، تاکید کرد: چند تیم برای قهرمانی در لیگ برتر خیلی هزینه کرده‌اند و بازیکنان خوبی گرفته‌اند، اما تفاوت زیادی بین استقلال با این تیم‌ها وجود ندارد. داشتن بازیکن ستاره و نخبه در تیم، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود، اما چون استقلال امسال در تیمش ستاره ندارد، تمام بازیکنان یکدست و یکپارچه هستند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اختلاف علی خطیر و جواد نکونام گفت: اختلافی بین مدیرعامل و سرمربی وجود ندارد، هر دو نفر دل‌شان برای استقلال می‌سوزد و حرف‌هایی برای گفتن دارند. صحبت‌های خطیر و نکونام به صورت گلایه و شکایت نیست، آن‌ها مسائل را بازگو می‌کنند تا در پایان فصل اعلام کنند که ما مشکلات را گفتیم.

*مربیان ایرانی بازدهی زیادی در تیم‌های پایه ندارند

قراب در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: امیر قلعه‌نویی و بازیکنان برای موفقیت تیم ملی فوتبال زحمت می‌کشند و در خدمت فوتبال ایران هستند. همچنین بعد از مدت‌ها کادر فنی ایرانی برای تیم ملی بزرگسالان گذاشتند تا یکدل و هماهنگ در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کنند. امیدوارم قلعه‌نویی با تیم ملی نتایج خوبی در این مسابقات مهم به دست بیاورد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه باید برای تیم‌های ملی پایه مربیان خارجی استخدام شود، 'گفت: اکثر مربیان تیم‌های ملی، دوستان من هستند، اما آن‌ها آنچنان بازدهی زیادی در تیم‌های پایه ندارند. بازیکنان تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید باید توسط مربیان خارجی هدایت شوند، چون این مربیان به علم روز دنیا آشنایی و آگاهی زیادی دارند و می‌توانند موارد فنی و تاکتیکی زیادی را به بازیکنان کم سن و سال یاد بدهند.

,وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بازیکنان در رده پایه خوب آموزش ببینند، قطعاً با توانایی و شایستگی به تیم ملی بزرگسالان کمک خواهند کرد. چون همیشه در ساختن یک ساختمان، مهمترین اصل ساخت پایه قوی است و باید در ورزش بیشتر روی رده سنی پایه سرمایه‌گذاری کنند تا استعداد‌های ناب و نخبه شناسایی شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *