۱۱ دستگاه به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در قزوین متصل شد

14:14 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۱ دستگاه به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در قزوین متصل شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از اتصال ۱۱ دستگاه به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-علی شعبانی در شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور دستگاه‌های متولی در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از جرایم مرتبط با حوزه زمین خواری، اجرای موفق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می‌تواند در پیشگیری از جعل اطلاعات، تبانی و نقض حقوق بیت المال موثر بوده و گام مهمی در حفاظت از اراضی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ۳۵ دستگاه در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مسئول هستند که تا کنون ۱۱ دستگاه به این پنجره متصل شده اند که در صورت تامین زیرساخت‌های کشوری مابقی دستگاه‌ها نیز باید به ان متصل شوند.

شعبانی در خصوص مشکل مزارع پرورش ماهی و رودخانه غربی شهر بیدستان گفت: با توجه به پیچیدگی موضوع تصمیم گیری در خصوص این مشکل نیاز به بررسی کارشناسی دارد و باید در جلسات تخصصی و با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مسئول بررسی و تصمیم گیری شود.

در ادامه علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین اظهار کرد: در جلسات باید بدون تعارف و با استفاده از خرد جمعی برای حل مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مسئولانه تصمیم گیری و عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری تکالیفی بر عهده دارد، گفت: شالوده دادرسی در اجرای حکم‌های صادره است و باید در اسرع وقت نسبت به اجرای رای‌های قطعی دراین زمینه اقدام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *