چالش‌های کشتی آلمان در آستانه رقابت‌های جهانی

9:32 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۱۲
چالش‌های کشتی آلمان در آستانه رقابت‌های جهانی
شمارش معکوس برای فدراسیون کشتی آلمان در مسابقات جهانی صربستان آغاز شده که به اعتقاد متولیان کشتی، این کشور با چالش‌های بسیاری از جمله کسب سهمیه المپیک مواجه خواهد بود.

خبرگزاری میزان - سه سرمربی تیم ملی کشتی آلمان یعنی مایکل کارل (کشتی فرنگی)، پاتریک لوس (کشتی زنان) و یورگن شایب (کشتی آزاد) در آستانه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان که از ۲۵ شهریور ماه در بلگراد آغاز می‌شود به سوالات زیر درباره سطح عملکرد و چالش‌هایی که در جهانی باید بر آن غلبه کنند پاسخ دادند.

برای انتخاب تک تک کشتی‌گیران چه معیاری‌های داشتند و کجا تصمیمات متفاوتی برای نامزدی وجود داشت؟

مایکل کارل: معیار حضور در جهانی برای کشتی فرنگی نتایج بین‎المللی مسابقات قبلی در طول سال و همچنین نظم، حرفه‌ای بودن و نگرش ورزشکاران بود.

پاتریک لوس: برای کشتی زنان، مسابقات رتبه‌بندی در بوداپست و مسابقات آزاد لهستان به عنوان مقایسه بین المللی مبنای نامزدی برای جهانی بود. هر کسی که دو تورنمنت را برد، به کلاس‌های المپیک راه یافت یا نامزد شد.

یورگن شایب: شرکت در مسابقات قهرمانی آلمان و اثبات عملکرد در رقابت‌های بین‌المللی، چشم انداز عملکرد و البته اولویت‌بندی وزن‌های المپیک در رشته آزاد بسیار مهم بود.

به نظر شما در رقابت‌های جهانی کدام وزن‌ها شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک را دارند؟

کارل: گفتنش سخت است. صادقانه بگویم، ما در هر شش وزن ضعیف هستیم. ورزشکارانی که سال گذشته در جهانی و امسال در مسابقات قهرمانی قاره‌ای مدال کسب کردند، علاقه‌مندان برای جواز حضور مستقیم در المپیک هستند.

شایب: «البته باید کل قضیه را واقع بینانه ارزیابی کرد. در سال‌های اخیر توانسته‌ایم از طریق هورست لر به مدال قهرمانی جهان دست پیدا کنیم. هورست به دلیل مصدومیت برای این جهانی غایب است. علاوه بر این، هیچ یک از ورزشکاران ما در سال‌های اخیر رتبه‌های یک تا پنج را کسب نکرده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم به جواز المپیک مستقیم برسیم، باید همه چیز متناسب باشد، از جمله یک قرعه مطلوب. هیچ چیز غیر ممکن نیست، ما به خوبی آماده‌ایم.

شانس صعود مستقیم چقدر است و شانس موفقیت در مسابقات مقدماتی ۲۰۲۴ چقدر واقعی است؟

کارل: «جهانی از این نظر حیاتی است که نفرات اول تا پنجم شانس کسب مستقیم سهمیه المپیک را دارند و بنابراین می‌توانند به صورت بلندمدت برای بازی‌های المپیک برنامه‌ریزی کنند. شانس عبور از تورنمنت‌های مقدماتی بستگی به نحوه آماده‌سازی و آسیب دیدگی‌ها دارد.

لوس: مسابقات جهانی اولین فرصت کسب مستقیم سهمیه است. سیستم صلاحیت در این چرخه تا حدودی تغییر کرده است. مکان‌های اول تا پنجم مستقیماً به پاریس می‌روند، اما دو نفر پنجم به طور جداگانه برای بلیت مبارزه می‌کنند. در آخرین تورنمنت مقدماتی در ماه می ۲۰۲۴، سه مکان در دسترس است. با توجه به لیست‌های اولیه فعلی و عملکرد تیم‌های روسیه و بلاروس، در حال حاضر ارزیابی شانس حضور مستقیم دشوار است.

شایب: دو تورنمنت مقدماتی دیگر در آوریل و می ۲۰۲۴ وجود دارد. فرصت‌ها اینجا همیشه وجود دارد. در اینجا ما باید مطمئن شویم که در بهترین فرم هستیم و سعی کنیم از فرصت‌های موجود بهره ببریم.

آماده سازی برای جهانی چگونه پیش رفت؟ آیا در طول آماده سازی موانع یا چالش‌هایی وجود داشت؟

کارل: بر خلاف سال گذشته برای آماده سازی چند مورد را بهبود بخشیدیم. ما اقدامات بیشتری را با محرک‌های جدید ترکیب کردیم. مانند هر سال، در روند آماده سازی موانعی وجود داشت. مصدومیت، افت موقت فرم و ... که امسال نیز دوباره با آن مواجه بودیم.

لوس: در مجموع، من از آمادگی کل تیمم راضی هستم. مثل همیشه جراحات جزئی، شکست‌های موقتی وجود داشت، اما هیچ مورد چشمگیری نداشتیم.

شایب: «تدارکات خوب پیش رفت. در فرایبورگ با فرانسوی‌ها اردوی تمرینی داشتیم. پس از آن دو هفته در گرجستان تمرین کردیم. ورزشکاران خیلی خوب تمرین کردند.

جدا از ناامیدی اندک از هورست لر، من از آماده سازی بسیار راضی هستم. انتخاب و تصمیم‌گیری در اوزان غیر المپیکی چگونه بود؟

کارل: «ما در منطقه گری روم برای امسال و سال آینده تصمیم گرفتیم که ورزشکاران کشتی در اوزان المپیک اولویت مطلق داشته باشند. از آنجایی که در برخی از وزن‌های المپیک رقابت خوبی داریم، این فرصت وجود دارد که یکی از آن‌ها در وزن غیر المپیکی تلاش کند تا با چشم‌انداز سال آینده به اوج رقابتی صعود کند.

لوس: «کلاس‌های غیر المپیکی نقش بسیار مهمی برای من دارند، به عنوان مثال، ما ورزشکارانی داریم که جهت گیری مشخصی نسبت به یک کلاس المپیک دارند، اما اغلب در کلاس‌های غیر المپیکی در طول دوره استفاده می‌شوند تا از کاهش وزن دائمی جلوگیری شود. ما ورزشکاران قدرتمندی در آنجا داریم که انتظار می‌رود در مسابقات قهرمانی اروپا و مسابقات جهانی پیشرفت کنند.

شایب: ما کوین هنکل در وزن ۷۰ کیلوگرم، پنجمین قهرمان اروپا را داریم. او در مسابقات نیز عملکرد خوبی داشت. به همین دلیل او این شانس را دارد که در جهانی کشتی بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *