صادرات مواد خام از کشور تا سه سال آینده متوقف می‌شود

11:32 - 05 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۳۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات مواد خام از کشور تا سه سال آینده متوقف می شود.

: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات مواد خام از کشور تا سه سال آینده متوقف می شود.

به گزارش میزان، محمدرضا نعمت زاده در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ذوب فولاد در شاهرود افزود: صدور مواد خام از کشور باید با سرمایه گذاری برای فرآوری آن، متوقف شود.

وی فولاد را از صنایع محوری کشور برشمرد و تصریح کرد: امروز میزان تولید فولاد کشور حدود 18 هزار تن است که این ظرفیت با سرمایه گذاری بیشتر طی 10 سال آینده به 50 میلیون تن خواهد رسید.
وی افزود: سال گذشته دو و نیم میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شد در حالی که در سالهای پیش از آن، وارد کننده فولاد بودیم.

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاریهای جدید، ایران اسلامی در آینده به یکی از صادرکنندگان فولاد تبدیل شود و میزان صادرات فولاد کشور به 10 میلیون تن برسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ذوب فولاد شاهرود، گفت: هر چند ظرفیت فولاد شاهرود کم است ولی در مراحل بعدی این واحد تولیدی توسعه پیدا می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز نرخ بین المللی فولاد حداقل است و کاهش قیمت فولاد هر چند سال تکرار می شود و شرایط امروز چندان امیدوارکننده نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این آئین گفت: از حدود 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی در این استان 262 واحد در شاهرود قرار دارد.

بهروز اسودی اضافه کرد: 11 درصد اشتغال و 12 درصد سرمایه گذاری استان سمنان در بخش صنعت و معدن، مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود است.

کارخانه ذوب فولاد شاهرود طی دو سال آینده با سرمایه گذاری 530 میلیارد ریال و پنج میلیون و 120 هزار دلار برای 240 نفر اشتغال ایجاد می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *