برگزاری جلسه به روز رسانی قوانین داوری والیبال در انتخابی المپیک با حضور رییس کمیته داوران AVC

12:24 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۷۸۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
برگزاری جلسه به روز رسانی قوانین داوری والیبال در انتخابی المپیک با حضور رییس کمیته داوران AVC
جلسه به روزرسانی قوانین داوری انتخابی المپیک با حضور رئیس کمیته داورران کنفدراسیون آسیا برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، جلسه به روزرسانی قوانین داوری انتخابی المپیک با حضور ویلی پارادایس رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال جهان، سوگ ساک رئیس کمیته داورران کنفدراسیون آسیا و فرهاد شاهمیری ناظر داوری از ایران برگزار شد.

با توجه به مسائلی که در لیگ ملت‌ها و رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان وجود داشت طی جلسه‌ای قوانین داوری برای مسابقات انتخابی المپیک به روز شد و در این جلسه آنلاین با اشاره به دیدار فینال ایران و فرانسه در قهرمانی نوجوانان جهان حرکت زودهنگام پاسور‌ها قبل از ضربه سرویس مورد توجه قرار گرفت و پارادایس از ناظران خواست تا به حرکت پاسور‌ها دقت بیشتری داشته باشند و اگر این حرکت زودهنگام بود، حتما سوت بزنند. در ادامه هم تاکید شد که این موضوع در زمان قرعه کشی به مربیان و کاپیتان‌ها تذکر داده شود.

از سوی دیگر در مواردی که داور امتیاز به جا می‌دهد حتما در میکروفن دلیل را توضیح بدهد تا برای مخاطبان شفاف‌سازی شود. داور اول در برخی از مسابقات انتخابی المپیک و در زمان چلنج نیاز است در میکروفن خود راجع به پروسه چلنج توضیحات کوتاهی ارائه بدهد که هم در سالن و هم تلویزیون پخش می‌شود.

همچنین به داوران ویدئوچک زمانی که مربی از چلنج خطای تور جهت نمایش اشتباه داور استفاده می‌کند، از طرف ناظر داوری تذکر داده شود و داور ویدیوچک ترجیحا از تصویر استفاده کند تا از ایجاد تنش و حاشیه جلوگیری شود.

دو مورد جدید ویدئوچک (چلنج توپ رد از بالای تور و برخورد توپ در انتهای زمین به بازیکن) هم توضیح داده شد که احتمالا در مسابقات سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *