تلاش روس‌ها برای حضور سیداکوف در مسابقات کشتی قهرمانی جهان

9:37 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۶۴
تلاش روس‌ها برای حضور سیداکوف در مسابقات کشتی قهرمانی جهان
مسئولان کشتی روسیه همچنان در تلاش هستند تا مجوز حضور سیداکوف در مسابقات قهرمانی جهان را بگیرند.

خبرگزاری میزان - اتحادیه جهانی کشتی در حالی چندی پیش اسامی آزادکاران روسیه را برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ منتشر کرد که در اتفاقی عجیب نام زائوربک سیداکوف، قهرمان المپیک و جهان در این فهرست به چشم نمی‌خورد. 

سیداکوف با وجود برتری مقابل چرمن ولیف در رقابت انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در پیکار‌های جهانی، گویا شانس اعزام به صربستان را از دست داده است. 

هر چند هنوز به صورت رسمی متولیان کشتی روسیه به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند، اما چندی پیش عکسی از سیداکوف با لباس نظامی منتشر شد و گفته می‌شود از آنجا که اتحادیه جهانی کشتی صریحاً اعلام کرده هرگونه حمایت از جنگ اوکراین به هر نحوی با محرومیت از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی همراه خواهد بود به همین دلیل نیز از حضور قهرمان عنواندار روس در بلگراد جلوگیری شده است. 

با این وجود مسئولان فدراسیون کشتی همچنان در تلاش هستند تا مجوز حضور ستاره کشتی جهان را برای حضور در مسابقات جهانی صربستان کسب کنند و باید دید آیا در این زمان کوتاه باقیمانده تا آغاز مسابقات جهانی موفق به این کار خواهند شد یا نه.

زائوربک سیداکوف، قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک و دارنده دو نشان طلای جهانی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار خبرگزاری میزان در اینخصوص اظهار داشت: تا زمان آغاز مسابقات قهرمانی جهانی چیزی معلوم نیست. مسئولان فدراسیون کشتی در حال رایزنی با اتحادیه جهانی هستند. همه چیز به سمت موضوع رفتن من به مسابقات جهانی پیش می‌رود، اما هنوز چیزی قطعی نیست.

ترکیب اولیه تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در جهانی صربستان که توسط اتحادیه جهانی منتشر شده به شرح زیر است: 

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگوئف 

۶۱ کیلوگرم: عباس گادجی ماگومدوف 

۶۵ کیلوگرم: شمیل ممدوف 

۷۰ کیلوگرم: اوگنی ژربایف 

۷۴ کیلوگرم: چرمن ولیف

۷۹ کیلوگرم: احمد عثمان‌اف 

۸۶ کیلوگرم: ارسلان باگایف 

۹۲ کیلوگرم: ولادیسلاو والیف

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعداله‌یف

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله قربانوف 

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی سال ۲۰۲۳ روز‌های ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *