نشست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و وزیر جهاد کشاورزی جهت تسریع در حدنگاری اراضی

9:30 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و وزیر جهاد کشاورزی جهت تسریع در حدنگاری اراضی
تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی با محوریت تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - در دیدار حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی، راهکار‌های تقویت همکاری‌ها و تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی با تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک بررسی شد.

بابایی در این دیدار با بیان اینکه تمام موانع جهت اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری کشور مرتفع شده است، به سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای صد درصدی حدنگاری و طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول اشاره کرد و گفت: نباید تفسیر‌های محدود کننده از قوانین مانع از اجرای حدنگاری ۱۰۰ درصدی مورد نظر مقام معظم رهبری و تکالیف برنامه هفتم توسعه شود و تعاملات مشترک بین دستگاهی به رفع این تفسیر‌ها و اندک موانع باقیمانده کمک می‌کند.

وی افزود: تکمیل حدنگاری کشور منوط به همکاری‌های بین دستگاهی است و ارگان‌های ذیربط باید هم راستا با سازمان ثبت در جهت تحقق آن که از لازمه‌های توسعه کشور است اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی: تعامل سازمان ثبت با ارگان‌ها در جهت اتمام حدنگاری در دوره خود کم سابقه بوده است.

وزیر جهادکشاورزی نیز ضمن تقدیر از اقدامات جهادی سازمان ثبت و تعامل مؤثر با این وزارتخانه در اجرای حدنگاری اراضی زراعی گفت: حتما در دور جدید همکاری این دو دستگاه شاهد تسریع در تثبیت مالکیت‌ها و حدنگاری اراضی کشاورزی خواهیم بود و این یک ریل گذاری خوبی برای آیندگان است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی زراعی که از برنامه‌های جدی سازمان ثبت در این زمینه است اظهار کرد: با قید کاربری در اسناد زراعی و نیز حل مشکل رفع تداخلات می‌توان گامی در ایجاد تسهیلات برای زارعین برداشت و این امر مشوقی برای زارعین در جهت دریافت اسناد حدنگاری اراضی آنان خواهد بود.

افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حدود ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشور کشاورزی است، عنوان کرد: بحث تنقیح قوانین در مجلس مطرح است و وزارت جهادکشاورزی و سازمان ثبت در اجرای قانون همگرا هستند و اگر طرح ممنوعیت انتقال عادی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شود، قدم بزرگی بویژه در سند دار کردن اراضی کشاورزی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *