۸۲۸ حادثه ویژه در کشور طی یک هفته ثبت شد

20:59 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۲۰
۸۲۸ حادثه ویژه در کشور طی یک هفته ثبت شد
رئیس سازمان اورژانس کشور از ثبت ۸۲۸ حادثه ویژه در کشور در هفته گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان - جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به ثبت ۸۲۸ حادثه ویژه در هفته گذشته (۱۱ تا ۱۷ شهریور) در مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از افزایش ۲۸ درصدی این حوادث نسبت به هفته قبل از آن (۴ تا ۱۰ شهریور) خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر، افزود: هفته گذشته ۳۷۸ حادثه ویژه ترافیکی و ۴۵۰ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت شده که حوادث ویژه ترافیکی، ۲۹ درصد و حوادث ویژه غیرترافیکی، ۲۷ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوادث ویژه هفته گذشته در کشور در مجموع خدمات فوریت‌های پزشکی به سه هزار و ۷۰۷ بیمار و مصدوم این حوادث ارائه شد، ادامه داد: متاسفانه در این حوادث، ۲۲۷ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: ۳۸ درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به حوادث غیرترافیکی ویژه و ۶۲ درصد نیز مربوط به حوادث ترافیکی ویژه بوده‌اند.

به گفته وی، همچنین در این بازه زمانی در مجموع دو هزار و ۶۱۴ نفر از بیماران و مصدومان جهت دریافت خدمات بیشتر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که سهم حوادث غیرترافیکی ویژه ۵۶۹ نفر معادل ۲۲ درصد از مصدومان و سهم حوادث ترافیکی ویژه، دو هزار و ۴۵ نفر معادل ۷۸ درصد از مصدومان حوادث ویژه بوده است.

میعادفر، افزود: بیشترین حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به استان‌های خوزستان با ۳۳ مورد، کرمانشاه با ۲۷ مورد و استان‌های خراسان رضوی و مرکزی با ۲۵ حادثه ویژه بوده است. همچنین بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی مربوط به استان‌های خوزستان با ۲۳۳ نفر و فارس با ۱۶۸ نفر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ثبت ۱۸ حادثه ترافیکی ویژه مرتبط با موتورسیکلت، گفت: در این حوادث ۶۹ نفر مصدوم و متاسفانه ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در هفته گذشته ۳۳ حادثه غیرترافیکی مرتبط با غرق شدگی در کشور ثبت و با افزایش ۱۳ درصدی این حوادث نسبت به هفته قبل از آن، به مصدومیت ۳۰ نفر و فوت ۱۰ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اورژانس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *