گفت‌وگو|

صادرات شکلات و شیرینی ایران به بیش از ۶۰ کشور

14:21 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۴۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
صادرات شکلات و شیرینی ایران به بیش از ۶۰ کشور
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، صنعت شکلات‌سازی را در کشور صنعتی ارزآور دانست و گفت: ایران با داشتن فناوری پیشرفته و به‌روز توانسته محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر کند.

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: از سال ۱۳۷۰ به بعد سرمایه‌گذاری عظیمی برای رشد و پیشرفت صنعت شکلات‌سازی در داخل کشور انجام شد و ایران توانست با به‌روزکردن فناوری و دانش خود در این حوزه، پیشرفت خوبی در تولید و بسته‌بندی شکلات و شیرینی به‌دست آورد.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، محصولات تولیدی در این حوزه به ۶۰ الی ۷۰ کشور مانند عراق، افغانستان، شرکت‌های سی‌آی‌اس، کشور‌های اروپایی شرقی، روسیه، چین، استرالیا و کره‌جنوبی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از محصولات ایرانی دارای استاندارد‌های جهانی مانند سی‌ای اروپا هستند، گفت: کیفیت خوب و مرغوب شکلات و شیرینی‌های ایرانی باعث افزایش ارزآوری شده است و اگر مشکلات این صنعت برطرف شود، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

مغازه‌ای همچنین به مشکلات تولیدکنندگان این حوزه اشاره و تصریح کرد: تولیدکنندگان در مواردی مانند تامین مواد اولیه، نقدینگی و بازگشت ارز حاصل از صادرات به‌علت تحریم‌های ظالمانه دچار مشکل هستند و ما برای رشد و ارتقای صنعت شکلات‌سازی در کشور در تلاش هستیم که این موانع را برطرف کنیم.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات تولیدکنندگان را حمایت دستگاه قضا از آن‌ها دانست و گفت: قوه قضاییه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند در رفع موانع و تسهیل امور فعالان اقتصادی اقدامات خوبی انجام دهد.

بیست‌ودومین نمایشگاه شیرینی و شکلات در ۴۲ هزارمترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور حدود ۳۳۰ شرکت ایرانی و خارجی از ۱۶ کشور در حال برگزاری است.  

در این دوره از برگزاری نمایشگاه، مشارکت تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و استقبال مراجعان چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *