بیش از ۱۲ هزار اتوبوس، زائران را به شهر‌های محل سکونتشان انتقال دادند

10:18 - 17 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۹۳
بیش از ۱۲ هزار اتوبوس، زائران را به شهر‌های محل سکونتشان انتقال دادند
استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام در جمع خبرنگاران در مهران گفت:تاکنون بیش از ۱۲ هزار اتوبوس، زائران را به شهر‌های محل سکونتشان انتقال دادند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی استانداری ایلام، استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام در جمع خبرنگاران در مهران افزود: بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین با وسیله نقلیه شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند.

استاندار ایلام گفت:از ابتدای ماه صفر تا امروز یک میلیون و ۹۵۴ نفر از مرز مهران خارج و یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شده اند.

وی افزود:تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند، با احتساب ورود و خروج، ۱۵۵ هزار نفر از زوار هم‌اکنون در عراق هستند.

بهرام نیا ادامه داد: برای جابه‌جایی و انتقال این تعداد زوار به شهر‌های مبدا ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است و رایزنی‌های لازم در این خصوص با مقامات کشوری انجام شده است که هرچه سریعتر این تعداد اتوبوس به مرز مهران اعزام شود.

استاندار ایلام گفت:برای کاهش بار ترافیک در پایانه برکت ۴۰۰ نفر از زوار به فرودگاه ایلام برای جابه‌جایی با هواپیمای ۳۳۰ منتقل شده اند.

بهرام‌نیا افزود:از تعداد ۷۰۰ دستگاه ناوگان درون شهری ۲۰۰ دستگاه تاکنون در اختیار زائران قرار گرفته و تا امشب نیز ۲۵۰ دستگاه دیگر در اختیار سازمان راهداری قرار می‌گیرد.

وی گفت:با جمع آوری موکب‌ها پس از ایام اربعین هم اکنون بار اصلی بر عهده چندین موکب است که در این خصوص از ظرفیت آستان قدس رضوی و ستاد عتبات عالیات برای افزایش تهیه غذا به هنگام موج پایانی زوار به مرز مهران استفاده خواهد شد.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *