گفت‌وگو|

حبیبی: برای ادامه همکاری با کشتی ترکمنستان بعد از بازی‌های آسیایی تصمیم می‌گیریم

0:15 - 17 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۸۰
حبیبی: برای ادامه همکاری با کشتی ترکمنستان بعد از بازی‌های آسیایی تصمیم می‌گیریم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ترکمنستان گفت: با اعلام رضا یزدانی برای ادامه همکاری با ترکمن‌ها بعد بازی‌های آسیایی تصمیم لازم را خواهیم گرفت.

خبرگزاری میزان - هفتمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان با مدیریت فنی رضا یزدانی، دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز جهان در شهر‌های ساری و تهران دنبال می‌شود و در پایان این اردو کشتی‌گیران ترکمن راهی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان خواهند شد.

در همین راستا هادی حبیبی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید و بزرگسالان ترکمنستان به میزان گفت: بر اساس برنامه چند اردوی تدارکاتی را در کشور‌های همسایه در نظر داشتیم برگزار کنیم و آخرین اردوی ما قبل از جهانی در ایران دنبال می‌شود به طوری که فرنگی‌کاران در کمپ تیم‌های ملی تهران و آزادکاران در کمپ تمرینی سالاردره در ساری تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی با جدیت پیگیری می‌کنند.

عنوان‌دار کشتی آسیا در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان ترکمنستان شانسی برای کسب مدال در پیکار‌های جهانی و بازی‌های آسیایی خواهند داشت، گفت: کشتی‌گیران ترکمن با شرایط ایده آل فاصله داشتند، اما در این چند ماه و در رده‌های سنی مختلف روز به روز بهتر شدند و از آنجا که کشتی ورزش بی‌رکوردی است همین که شانس نزدیک شدن به مدال را داشته باشیم مطلوب است، البته اگر طبق برنامه‌ای که داریم پیش رویم حتماً در آینده و در آسیا می‌توانیم به سکو برسیم.

حبیبی درباره اینکه قرارداد کادرفنی ایران با فدراسیون کشتی ترکمنستان تا چه زمانی خواهد بود، عنوان کرد: رئیس فدراسیون ترکمنستان تمایل زیادی داشت تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس با آن‌ها قرارداد داشته باشیم، اما رضا یزدانی مدیر فنی تیم‌های ملی این موضوع را قبول نکرد و در حال حاضر با تصمیم وی تا بعد از بازی‌های آسیایی چین در خدمت کشتی ترکمنستان خواهیم بود و در صورت مهیا بودن شرایط و آماده بودن زیر ساخت‌های لازم به ادامه همکاری فکر خواهیم کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه در بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود و پس از این رویداد و از ۱۲ مهر نیز مسابقات کشتی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ و هانگژو چین آغاز خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *