کشتی فرنگی ناشنوایان جهان| تیم‌ملی ایران با ۸ مدال طلا، نقره و برنز نایب قهرمان شد

17:30 - 15 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۱۶۷
کشتی فرنگی ناشنوایان جهان| تیم‌ملی ایران با ۸ مدال طلا، نقره و برنز نایب قهرمان شد
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان ایران با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در بیشکک قرقیزستان را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان؛ در پایان هفتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ناشنوایان جهان، تیم ملی کشتی ایران با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز، پس از تیم ترکیه بر سکوی دوم ایستاد و نایب قهرمان شد. تیم قزاقستان هم عنوان سوم را به خود اختصاص داد. 

برای ایران مهدی بخشی مدال طلا، علی کریمی، سیدصادق ابوالوفایی و شهاب رحیمی مدال نقره و رضا اسماعیلی، شیرزاد محکی، علی وطن‌پرست و محمدرضا شعبانی مدال برنز کسب کردند. 

نتایج مسابقات پنج وزن دوم به شرح ذیل است::

در وزن ۶۰ کیلوگرم سیدصادق ابوالوفایی به مصاف کشتی‌گیر ارمنستان رفت و ۸ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم کشتی‌گیر میزبان را ۶ بر ۵ شکست داد، اما در فینال با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب حریف ترک شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم شهاب رحیمی ابتدا مقابل حریفی از ترکیه با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم ۴ بر ۲ کشتی‌گیر آذربایجان را شکست داد، اما در فینال در مصاف با کشتی‌گیر میزبان ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید. 

در وزن ۸۷ کیلوگرم شیرزاد محکی ابتدا کشتی‌گیر قزاقستان را ضربه فنی کرد، اما در مبارزه دوم ۱۰ بر ۲ مغلوب کشتی‌گیر ترکیه‌ای شد و برای کسب مدال برنز به شانس مجدد رفت. وی در این مرحله در مصاف با کشتی‌گیر قرقیزستانی ۷ بر ۵ به پیروزی رسید و مدال برنز را به دست آورد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم مسلم دهقانی به مصاف کشتی‌گیر ترکیه رفت و ۷ بر ۵ نتیجه را واگذار کرد و با توجه به حذف حریف ترک، دهقانی از کسب مدال بازماند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم احمد امینی به مصاف کشتی گیر ترک رفت و با ضربه فنی مغلوب شد.‌ وی در مبارزه با کشتی‌گیر قرقیزستانی ۵ بر ۲ مغلوب شد و از کسب مدال برنز بازماند.

پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد جوانان ناشنوا از روز جمعه (۱۷ شهریور ماه) در بیشکک قرقیزستان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *