ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران

9:36 - 15 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۱۱۱
ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی ایران
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا‌های بی‌اساس خود را درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ایران تکرار کرد.

خبرگزاری میزان - «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی که در خصوص گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر شده، گفت: ما گزارش‌های مطبوعاتی را در مورد میزان انباشت اورانیوم غنی‌شده - غنی‌شده تا ۶۰ درصد- دیدیم، اما قرار نیست درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز علنی نشده است، اظهار نظر کنیم.

«پاتل» مدعی شد: ما به صراحت گفته‌ایم که تولید اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: هیچ کشور دیگری در جهان امروز از اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد برای اهداف خود استفاده نمی‌کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری یادآور شد: من هیچ به روز رسانی دیگری در مورد بحث یا گفت‌وگو در مورد موضوع هسته‌ای با ایران ندارم، و بنابراین آن را به زمانی که چند هفته پیش در مورد این موضوع صحبت کردیم، واگذار می‌کنم.

«پاتل» در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال ۵ آمریکایی بازداشت‌شده در ایران از زندان به حبس خانگی گفت: آن ۵ نفر در حبس خانگی باقی می‌مانند. ما با کمک شرکای سوئیسی خود به نظارت دقیق بر سلامت و رفاه آن‌ها ادامه می‌دهیم. این فرایند در حال انجام است. انتقال به حبس خانگی، البته، گام مثبتی است، اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم که این افراد به آمریکا بازگردند و به خانواده هایشان ملحق شوند. اما در حال حاضر هیچ به‌روز رسانی دیگری برای شما در این مورد ندارم

به تازگی خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به رویت این رسانه رسیده، مدعی شد: ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم (۲۶۸ پوند) اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد داشته که رشد بسیار کندتری در مقایسه با شمارش‌های قبلی دارد. در ماه می‌ ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم (۲۵۰ پوند) بود؛ این میزان در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم (۱۹۲ پوند) بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *