گفت‌وگو|

«طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

7:45 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۰۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
«طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در نوبت رسیدگی در صحن علنی است گفت: هدف این طرح انسجام‌بخشی به حوزه دیپلماسی اقتصادی است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم روابط بین‌الملل در عصر حاضر موضوع اقتصادی است اظهار داشت: دنیا و نظریه‌های بین‌المللی به سمت توسعه همکاری‌های تجاری، وابستگی همکاری‌جویانه و کارکردگرایانه در مباحث اقتصادی پیش می‌رود.

نماینده مردم سمنان در مجلس ضمن بیان اینکه در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارای مشکلاتی هستیم گفت: یک تعریف صحیحی از دیپلماسی در حوزه کلان کشور وجود ندارد و به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرحی را در قالب «طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در حال بررسی و کارشناسی دارد.

وی با بیان اینکه امید است «طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در صحن مطرح شود، ادامه داد: هدف این طرح انسجام‌بخشی به حوزه دیپلماسی اقتصادی است تا نقش وزارت خارجه به عنوان هماهنگ‌کننده در ایجاد و گسترش روابط اقتصادی خارجی و راهبری وظایف دستگاه‌ها مشخص‌تر شود.

گلرو گفت: متاسفانه در عرصه دیپلماسی اقتصادی و روابط اقتصادی خارجی یک نوع پراکنده کاری‌هایی وجود دارد که باید ساماندهی شود؛ در همین رابطه «طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» طرحی مترقی است که برای اولین بار در دست بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: یکی از موفقیت‌ها در دولت سیزدهم توجه به مباحث اقتصادی در روابط خارجی است، پیوستن به شانگهای، بریکس و توسعه روابط دوجانبه از نمونه‌های تلاش‌های رئیس جمهور در این عرصه است. ارزیابی و رصد ما در مجلس گزارش مثبتی را دریافت می‌کند که نشان می‌دهد کار دیپلماسی اقتصادی و تجاری خوب پیش می‌رود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *