دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و بورکینافاسو

14:54 - 13 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۸۴۱
دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و بورکینافاسو
وزیر امور خارجه کشورمان در تهران میزبان وزیر امور خارجه بورکینافاسو است.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در تهران میزبان «اولویا روآمبا»، وزیر خارجه بورکینا فاسو بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم اولیویا روامبا وزیر خارجه بورکینافاسو در دیدار امروز خود موضوع‌های مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز رضایت از روند رو به رشد مناسبات و همکاری‌های فیمابین، به اهمیت انجام سفر‌های متقابل مقام‌های ۲ کشور اشاره و بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه‌جانبه مراودات و تعاملات با قاره آفریقا و از جمله بورکینافاسو تاکید کرد.

وزیر خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن اعلام بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت کشورش در جمهوری اسلامی ایران و استقرار سفیر مقیم و با اشاره به توانمندی‌های ایران، از آمادگی بورکینافاسو برای گسترش روابط دوجانبه، به‌ویژه در خصوص همکاری‌های آموزشی، تجاری، انرژی، معادن و بهداشت و درمان خبر داد. 

وزیر خارجه بورکینافاسو با برشمردن فرصت‌های همکاری آمادگی کشورش جهت برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ۲ طرف را اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *