برده‌داری مدرن بخشی از زنجیره تامین در انگلیس

13:08 - 13 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۸۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برده‌داری مدرن بخشی از زنجیره تامین در انگلیس
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که استفاده از برده‌داری مدرن در بخش‌‌های مختلف زنجیره تامین انگلیس وجود دارد.

خبرگزاری میزان - نیروی پلیس «لینکلن شایر» انگلیس می‌گوید مقابله با برده‌داری مدرن «اولویت» این واحد است.

این رویکرد پس از آن اتخاذ می‌شود که موارد برده‌‎داری مدرن در این شهر انگلیس طی یک سال به ۲ برابر افزایش یافته است.

افزایش ۲ برابری برده داری مدرن

بر اساس آمار جدید وزارت کشور انگلیس، پلیس لینکلن شایر در سال منتهی به جولای گذشته ۱۱۴ قربانی بالقوه برده‌داری مدرن، از جمله ۶۴ کودک را شناسایی و مورد بررسی قرار داده است.

این رقم برای یک سال پیش از آن در مجموع ۶۶ مورد بوده است که افزایش ۲ برابری را طی یک سال نشان می‌دهد.

یک سخنگوی پلیس لینکلن شایر گفت که این واحد پلیس «به سختی برای افزایش آگاهی» در مورد این موضوع کار کرده است.

هشدار نهاد‌های خیره

موسسات خیریه ضد برده‌داری مدرن نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا حمایت کافی از سوی نیرو‌های پلیس برای قربانیان ارائه شده است، مطرح کرده‌اند.

سخنگوی پلیس لینکلن شایر به سرویس گزارش دموکراسی محلی گفت: برده‌داری مدرن و قاچاق انسان (MSHT) یک اولویت برای این واحد است. ما سخت کار کرده‌ایم تا آگاهی را در مورد برده‌داری مدرن افزایش دهیم، به ویژه در مورد شناسایی قربانیان در زمینه‌های مختلف مانند کار اجباری، بهره‌کشی جنسی و جنایتکارانه از کودکان.

۱۲۰ هزار قربانی برده‌داری مدرن در انگلیس

«اندرو والیس»، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه ضد برده‌داری «Unseen»، مقیاس این مشکل را برجسته کرد و گفت که در هر زمان در انگلیس، «بیش از ۱۲۰ هزار قربانی برده‌داری مدرن در وضعیت استثمار قرار دارند.»

وی افزود: تا زمانی که هر واحد پلیس، افسر، سازمان قانونی و جامعه به‌طور کلی متوجه نشوند برده‌داری مدرن چگونه است، هرگز نمی‌توانیم بگوییم که تصویری واقعی از اندازه و دامنه برده‌داری مدرن داریم.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس در این باره می‌گوید: ما در حال اصلاح واکنش خود به برده‌داری مدرن هستیم تا سیستم را قوی‌تر و از قربانیان واقعی حمایت کنیم.

توقف تلاش‌ها برای مقابله با برده داری مدرن

به گفته نهاد تدارکات بین‌المللی، تلاش‌ها برای مقابله با برده‌داری مدرن در انگلیس متوقف شده است و حدود نیمی از شرکت‌ها، برده‌داری را در زنجیره تامین خود افشا می‌کنند.

تجزیه و تحلیل موسسه منشور تدارکات و تامین (Cips) نشان می‌دهد که تنها ۲۹ درصد از سازمان‌های مورد نیاز برای تهیه بیانیه برده‌داری مدرن آن را به ثبت دولت انگلیس برای سال ۲۰۲۲ ارسال کرده‌اند.

این سازمان از دولت انگلیس خواست تا قوانین شفافیت و حیاتی را که نادیده گرفته شده‌اند، بهتر اجرا کند.

قانون برده‌داری مدرن

بر اساس قانون برده‌داری مدرن در سال ۲۰۱۵، شرکت‌هایی با گردش مالی بیش از ۳۶ میلیون پوند در سال ملزم به انتشار بیانیه سالانه‌ای هستند که در آن گام‌هایی را که برای جلوگیری از برده‌داری در زنجیره تامین انجام می‌دهند، منتشر کنند.

با این حال تنها نیمی از این بیانیه‌های سالانه منتشر و ثبت شده‌اند که کاهش ۴۶ درصدی را در مقایسه با سال پیش داشته‎‌اند.

این درحالی است که بیش از یک سوم از سازمان‌ها می‌گویند که سوء استفاده از برده‌داری مدرن به احتمال زیاد در انگلیس به عنوان بخشی از زنجیره تامین آن‌ها رخ می‌دهد.

این داده‌ها منبعی حیاتی برای کمک به مقابله با برده‌داری مدرن است، اما اکنون نادیده گرفته می‌شود؛ علاوه بر این، حدود یک چهارم از اظهارات ارائه شده در سال گذشته فاقد اطلاعات اولیه در مورد اقدامات انجام شده از جمله اهداف قابل اندازه گیری بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *