رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

مدودف: ژاپن کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کند

12:05 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۶۳۸
مدودف: ژاپن کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کند
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که ژاپن باید ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین و درگیری در جنگ اوکراین را متوقف کند.

خبرگزاری میزان - «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که ژاپن با ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین به طور فزاینده‌ای درگیر رویارویی با روسیه می‌شود.

مدودف گفت: همچنین بد است که ژاپن به طور فعالانه‌تر به کی‌یف کمک می‌کند و خود را به رویارویی نظامی می‌کشاند. 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به مبارزه با نازیسم ادامه می‌دهد که متأسفانه اکنون در اوکراین دیده می‌شود.

جلوگیری روسیه از پیشروی گروه‌های شناسایی کی‌یف در آرتیوموفسک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های هوابرد روسیه در حالت دفاعی از پیشروی گروه‌های شناسایی کی‌یف در حومه «آرتیوموفسک» جلوگیری کردند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده: واحد‌های هوابرد روسیه به طور گسترده از دستگاه‌های شناسایی اپتیکی مختلف و پهپاد‌ها استفاده می‌کنند. هنگامی که واحد‌های نیرو‌های مسلح اوکراین فعالیت می‌کنند، مختصات آن‌ها به نقطه کنترل توپخانه ارسال می‌شود. 

روسیه امسال ۲۸۰ هزار قرارداد برای خدمت سربازی امضا کرد
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۲۸۰ هزار نفر در سال جاری برای خدمت حرفه‌ای در ارتش روسیه ثبت نام کرده‌اند.

مدودف گفت: بر اساس گزارش وزارت دفاع، از اول ژانویه حدود ۲۸۰ هزار نفر به صورت قراردادی در رده‌های نیرو‌های مسلح از جمله نیرو‌های ذخیره، پذیرفته شده‌اند.

حمله پهپادی روسیه به اودسا
به گفته کی‌یف، روسیه حمله پهپادی را به بخش‌های جنوبی منطقه اودسا انجام داد که به زیرساخت‌های بندر «دانوب» اصابت کرد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد این حمله حدود سه ساعت و نیم به طول انجامید و طی آن سامانه پدافند هوایی اوکراین ۲۲ پهپاد از ۲۵ پهپاد سرنگون کرد.

زلنسکی: ۲ کشتی دیگر از کریدور دریای سیاه عبور کردند
«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین گفت که ۲ کشتی دیگر از یک کریدور کشتیرانی «موقت» در دریای سیاه عبور کردند. این کریدور زمان خروج روسیه از قرارداد صادرات غلات تحت حمایت سازمان ملل در ماه جولای ایجاد شد. 

زلنسکی نام این کشتی‌ها را فاش نکرد یا نگفت که چه زمانی عبور خود را تکمیل کرده‌اند. 

مرگ یک غیر نظامی بر اثر خمپاره‌باران دونتسک
نماینده جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی گزارش داد که نیرو‌های مسلح اوکراین طی روز گذشته ۸۶ بار شهرک‌های دنتسک را خمپاره‌باران کرده‌اند. بر اثر این حملات یک غیرنظامی کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند.

یک روز قبل نیرو‌های اوکراینی ۴۷ بار این منطقه را خمپاره‌باران کردند.

مجارستان: غرب باید به روسیه تضمین‌های امنیتی ارائه کند
«گرگلی گولیاس»، وزیر دفتر نخست وزیر مجارستان گفت که دولت مجارستان معتقد است برای حل و فصل مناقشه اوکراین، کشور‌های غربی باید تضمین‌های امنیتی به روسیه ارائه و نباید اوکراین را در ناتو بپذیرند. 

او گفت: جهان غرب که از اوکراین حمایت می‌کند، باید تضمین‌های امنیتی برای روسیه ارائه کند، اما تحت هیچ شرایطی به اوکراین عضویت در ناتو را اعطا نکند.

وی همچنین بر موضع دولت مجارستان تاکید کرد که «مذاکرات صلح تنها در صورتی موثر خواهد بود که آمریکا همراه با روسیه و اوکراین در آن شرکت کند». 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *