جام جهانی بسکتبال| امینی کاندیدای کسب جایزه ستاره در حال ظهور شد + عکس

10:20 - 10 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۳۱۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
جام جهانی بسکتبال| امینی کاندیدای کسب جایزه ستاره در حال ظهور شد + عکس
ستاره جوان تیم ملی بسکتبال ایران پس از درخشش در بازی‌های اخیر در جمع ۱۰ کاندیدای بازیکن برتر زیر ۲۱ سال جام جهانی ۲۰۲۳ قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - با پایان دور مقدماتی و همچنین بازی‌های نخست مرحله دوم گروهی از جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، سایت فیبا با بررسی آمار تمامی بازیکنان زیر ۲۱ سال در ۳۲ تیم حاضر، لیست ۱۰ کاندیدای کسب جایزه بهترین ستاره در حال ظهور واندا را اعلام کرد که در این میان نام یک بازیکن جوان از تیم ملی ایران هم دیده می‌شود.

محمد امینی، ستاره آینده‌دار بسکتبال ایران پس از درخشش در دو بازی آخر تیم ملی بسکتبال مقابل اسپانیا و فرانسه یکی از چهار بازیکن جدیدی است که به لیست ۱۰ بازیکن برتر زیر ۲۱ سال جام جهانی اضافه شده است، زیرا برخی از بازیکنان نامدار طبق پیش‌بینی قبلی فیبا از پیش از آغاز جام جهانی در فهرست برترین بازیکنان جوان حضور داشتند.

معیار انتخاب فیبا برای کسب جایزه ستاره در حال ظهور واندا، بازیکنان ۲۱ سال یا کمتر (متولد ۲۰۰۲ یا بعد از آن) هستند که در عین حداقل چهار بازی در جام جهانی انجام داده باشند.

البته فهرست فعلی باتوجه به بازی‌های باقی مانده تا پایان جام جهانی، تغییراتی خواهد داشت و قرار است لیست نهایی، ۴ سپتامبر و قبل از مرحله نهایی جام جهانی اعلام شود.

امینی در حال حاضر در رده هفتم برترین بازیکنان زیر ۲۱ سال جام جهانی قرار دارد و این در حالیست که جاش گیدی از استرالیا و نیکولا یوویچ از صربستان در رده‌های اول و دوم این لیست هستند.

سایت فیبا در توضیح عملکرد محمد امینی نوشت:

۷- محمد امینی- ایران

تاریخ تولد: ۲۶ آوریل ۲۰۰۵ (۱۸ ساله)

قد: ۲۰۱ سانتی متر / ۶'۷ اینچ

باشگاه: موناکو AS Monaco (FRA)

امینی در مقابل اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۹ قرار گرفت و با ۱۲ تلاش، ۱۹ امتیاز کسب کرد و حمله به منطقه داخل سبد آن هم مقابل عثمان گاروبا برای او کار سختی نبود. احساس می‌کنیم که میانگین ۱۲.۷ امتیاز و ۴.۰ ریباند در هر بازی ممکن است برای او افزایش پیدا کند.

جام جهانی بسکتبال| امینی کاندیدای کسب جایزه ستاره در حال ظهور شد + عکس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *