رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: مسئولان قضایی باید بر عدالت‌گستری و اجرای دقیق مفاد سند تحول‎ قضایی اهتمام داشته باشند

10:01 - 06 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۵۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: مسئولان قضایی باید بر عدالت‌گستری و اجرای دقیق مفاد سند تحول‎ قضایی اهتمام داشته باشند
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بازدید از دادگستری شهرستان اردل بر اهتمام مسئولان قضایی این شهرستان نسبت عدالت گستری و اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمد رزم اظهار کرد: اجرای سیاست‌های دستگاه قضا و رسیدن به اهداف متعالی خدمتگزاری به مردم نیازمند تعامل و همکاری میان کارکنان اداری و قضایی است.

وی افزود: غفلت از تعامل و هم افزایی در دادگستری می‌تواند حجم کار را طی مدت زمان کوتاهی بالا برده و تراکم پرونده‌ها در شعب و محاکم را موجب شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سند تحول قضایی بر دو هدف دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم تأکید شده است، گفت: راهکار‌ها و اقدامات راهبردی که در این سند مورد تأکید قرار گرفته حول محور پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی شهروندان و ارتقای فرآیند خدمتگزاری به مردم تعریف شده است و این مهم باید توسط مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی پیگیری و با همکاری نهاد‌های مردمی، نخبگان حوزه و دانشگاه و همه خدمتگزاران به نظام و انقلاب توسعه و ترویج پیدا کند. 

رزم تصریح کرد: با اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی، زمینه کاهش هر چه بیشتر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، اتقان آرا، کاهش ورودی پرونده به محاکم و افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری به همراه سایر مقامات ارشد قضایی روز گذشته با سفر به شهرستان اردل روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری این شهرستان را مورد ارزیابی قرار دادند و همچنین در این سفر به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی از یک مرکز پرورش ماهی قزل آلا نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *