گفت‌وگو|

تحقق اشتغالزایی برای ۵۰ نفر با حمایت‌های دستگاه قضا

8:00 - 06 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۵۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تحقق اشتغالزایی برای ۵۰ نفر با حمایت‌های دستگاه قضا
بهره‌بردار معدن سنگ آهن دیوالان سردشت با تاکید بر اینکه حمایت قوه قضاییه موجب تسریع در حل مشکلات این واحد اقتصادی شده است، گفت: اگر همه دستگاه‌ها مانند دستگاه قضا برای حل مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کردند تاکنون هیچ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌کاره رها نمی‌شد.

خبرگزاری میزان _ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اسفند سال گذشته از معدن سنگ آهن دیوالان سردشت بازدید کرد. 

وی در جریان این بازدید گفته است که بهره‌برداری از این مجموعه معدنی زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد و به همین‌علت مشکلات این واحد معدنی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح و برای رفع آن‌ها تصمیمات قانونی اتخاذ شد.

سارمند سالاری، بهره‌بردار معدن دیوالان سردشت در تشریح روند حمایت دادگستری از این واحد اقتصادی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: برای حل برخی از مشکلات و برای توسعه معدن در زمینه استخراج محصولات، نیازمند مجوز‌های لازم از دستگاه‌های مختلف بودیم، به‌همین علت به دستگاه قضا مراجعه کردیم. 

وی در ادامه افزود: پس از مراجعه به دستگاه قضا و تشریح مشکل، پرونده این واحد اقتصادی به کمیته حمایت قضایی ارجاع داده شد. 

بهره‌بردار معدن دیوالان سردشت با اشاره به اینکه مشکل این واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی به ریاست ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و با حضور سایر اعضا مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: با نظر و بررسی کارشناسان این کارگروه، زمینه صدور مجوز‌های مورد نیاز فراهم شد. 

سالاری با اشاره به اینکه کمیته حمایت قضایی مراحل اخذ مجوز‌ها را تسهیل کرده است، تصریح کرد: در مسیر اخذ مجوز‌ها شاهد پیگیری‌های مستمر و مجدانه قوه قضاییه بوده‌ایم و در هر بخشی که مسائل به دستگاه قضا مربوط می‌شد این قوه داوطلبانه به مسائل ورود می‌کرد. 

به گفته وی، شرکت معدن سنگ آهن دیوالان سردشت تاکنون زمینه اشتغالزایی برای ۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است. 

سالاری با تاکید بر اینکه توسعه این معدن با قابلیت‌هایی که دارد زمینه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر دیگر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد، گفت: این اتفاق می‌تواند گامی مهم در راستای محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار شود که این مهم همواره بخشی از معنویات مقام معظم رهبری بوده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *