رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار مدیریت بحران در پی افزایش ذرات آلاینده هوا در پایتخت

21:30 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۵۲۹
هشدار مدیریت بحران در پی افزایش ذرات آلاینده هوا در پایتخت
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا، گفت که شهروندان از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: طبق این پیش‌بینی به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود از عصر فردا دوشنبه ششم شهریور تا روز پنج‌شنبه نهم شهریور به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه درباره خیزش و انتقال و گسترش گردوغبار نیز هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریور، وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش بینی شده که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

یزدی‌مهر با اشاره به اینکه ذرات معلق هوا از سه طریق تنفس، جذب پوستی و تغذیه، بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: از همه شهروندان می‌خواهیم برای کاهش مواجهه و اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات حتی‌المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت امکان، درها و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش دهند.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از ماسک در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان تاکید کرد و گفت: اولین توصیه بهداشتی در زمان آلودگی هوا ماندن در فضای بسته است، اما اگر به سبب کار و شغل مجبور هستید به مدت زیاد در محیط بیرون بمانید از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین از آماده باش مدیریت بحران نیز خبر داد و اعلام کرد: برای دستگاه‌های عضو ستاد نیز ابلاغیه هشدار ارسال شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *