پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت بنیانگذار روزنامه «السفیر»

23:58 - 04 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۳۲۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت بنیانگذار روزنامه «السفیر»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت بنیانگذار روزنامه «السفیر» و یکى از پیشکسوتان برجسته رسانه‌هاى جهان را تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به زبان‌های فارسی و عربی درگذشت طلال سلمان، بنیانگذار روزنامه «السفیر» و یکى از پیشکسوتان برجسته رسانه‌هاى جهان را تسلیت گفت. 

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی، آمده است:

بسمه تعالی

درگذشت تأسف بار یکى از پیشکسوتان برجسته رسانه هاى جهان، بنیانگذار روزنامه شهیر «السفیر»، مرد وارسته، ایده پردازِ نوآور و پیشرو در عرصه‌های فرهنگ و ادب وسیاست، زنده یاد استاد طلال سلمان را به تمامی روزنامه نگاران مقاوم و آزاده جهان، تسلیت مى گویم.
روحش شاد.

حزب الله لبنان هم درگذشت طلال سلمان روزنامه نگار مشهور لبنانی را تسلیت گفته و در پیامی به مناسبت درگذشت این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرده بود: طلال سلمان، همواره حامی مسائل و قضایای برحق جهان عرب وحامی آرمان فلسطین بود و با قلم و اندیشه خود از مقاومت لبنان و قضایای جهان عرب حمایت می‌کرد و روزنامه السفیر تریبونی بود که هیچ گاه سکوت نکرد.

طلال سلمان که در سال ۱۹۳۸ در شهر شمستر (غرب شهر بعلبک در بقاع لبنان) متولد شد در سن ۸۵ سالگی چشم از جهان فروبست.

او که موسس روزنامه السفیر به عنوان معروفترین و بزرگترین روزنامه جهان عرب بود در نوشته‌هایش، هدف خود از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری را سر و سامان دادن به وضعیت مطبوعات در لبنان و توسعه مسیر آن برای تبدیل شدن به مطبوعات مدرن جهان عرب عنوان می‌کند.

اولین شماره روزنامه السفیر در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۴ منتشر شد و در این سال‌ها موفق شده شهرت زیادی در کشور‌های عربی و اسلامی کسب کند و در طول چهار دهه فعالیت سردبیران و روزنامه نگاران آن به شهرت قابل توجهی درصحنه رسانه‌های عرب دست یافتند.

همچنین، السفیر تنها روزنامه لبنانی است که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز تعطیل نشد و با وجود محاصره توزیع آن به صورت محدود ادامه یافت و درخیابان‌های پایتخت حضور خود را حفظ کرد.

«به همت خمینی شاه در بدر شده» عبارتی فارسی که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست.

همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی (ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درکارنامه این روزنامه نگار معروف قرار دارد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *