آخرین خبر‌ها درباره سقوط هواپیمای پریگوژین/واکنش‌ها به مرگ فرمانده واگنر

13:30 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۹۸۵
آخرین خبر‌ها درباره سقوط هواپیمای پریگوژین/واکنش‌ها به مرگ فرمانده واگنر
بر اساس داده‌های پروازی، هواپیمای خصوصی حامل رئیس واگنر پیش از سقوط مرگبار در روسیه، چند بار ارتفاع گرفته و ارتفاع خود را کم کرده بود.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش Flightradar۲۴، پایگاهی که داده‌های پروازی را رصد می‌کند، هواپیمای خصوصی «Embraer» که «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه نظامی واگنر و افراد دیگر از جمله معاون وی بود، پیش از سقوط مرگبار در روسیه، چند بار ارتفاع گرفته و ارتفاع خود را کم کرده بود.

در گزارش این پایگاه آمده است که این هواپیما در ارتفاع حدود ۸ هزار و ۵۰۰ متری تا ساعت ۱۸:۱۹ به وقت مسکو روز چهارشنبه به پرواز خود ادامه داد که ناگهان ارتفاع آن به شدت کاهش یافت. 

پس از آن، هواپیما به حداکثر ارتفاع تقریباً ۹ هزار و ۱۵۰ متری صعود کرده و سپس تا ۸ هزار و ۴۰۰ متر ارتفاع خود را کاهش داد.

Flightradar۲۴ آخرین اطلاعات مربوط به پرواز را زمانی دریافت کرد که هواپیما در ارتفاع حدود ۶ هزار متری قرار داشت. 

تمام تغییرات ارتفاع ثبت شده در مدت ۳۲ ثانیه انجام شد.

هواپیمای خصوصی Embraer که از مسکو به سن پترزبورگ در حرکت بود، در اواخر ۲۳ آگوست (اول شهریور) در یک منطقه در شمال مسکو سقوط کرد. بر اساس گزارش‌های اولیه، تمام ۱۰ سرنشین هواپیما کشته شدند. 

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد که نام پریگوژین در لیست مسافران قرار داشته است.

در همین حال، گفته می‌شود که یک تکه از دم هواپیمایی که یوگنی پریگوژین در آن حضور داشت، در ۳.۵ کیلومتری محل سقوط پیدا شد. قطعه دیگری از هواپیما قبلا در حدود ۲ کیلومتری محل سقوط پیدا شده بود. 

تغییر ارتفاع مشکوک هواپیمای حامل رئیس واگنر در ثانیه‌های آخر پیش از سقوط

به گفته رسانه‌های روسیه، علت سقوط این هواپیما در حال بررسی است.

این رسانه‌ها همچنین گفتند که جسدی که گمان می‌رود مربوط به پریگوژین باشد هنوز شناسایی نشده و آزمایش دی‌ان‌ای باید انجام شود، اما گفته می‌شود که تلفن همراه رئیس واگنر در کنار یکی از اجساد پیدا شده است.

در همین حال، سخنگوی دولت انگلیس درباره سقوط هواپیمای پریگوژین گفت: ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم.

سی‌ان‌ان هم به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که سقوط هواپیمای پریگوژین تغییری در نگرش کاخ سفید نسبت به کرملین یا جنگ در اوکراین ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *