رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری مازندران تشکیل می‌شود

14:56 - 29 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری مازندران تشکیل می‌شود
رئیس کل دادگستری استان مازندران، از تشکیل شعب ویژه در دادگستری مازندران و تعیین قضات «انقلابی، متدین و توانمند» برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مازندران با حضور و ریاست رئیس کل دادگستری استان، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این جلسه با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال، برای ۲ انتخابات پیش رو ۴ راهبرد «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» را مشخص کردند که این موارد باید مورد توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان قرار گیرد.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مازندران، ادامه داد: پر واضح است که تحقق این ۴ راهبرد در فرایند انتخابات به عنوان حق‌الناس و امانت بر عهده مسئولان و مستلزم برنامه ریزی و پیشگیری‌های لازم از بروز هرگونه جرم و تخلف است که این جلسه نیز در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور العمل مصوب ابلاغی ریاست قوه قضاییه، تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، تصریح کرد: مسئولان و دست اندرکاران امر انتخابات باید با ارزیابی انتخابات گذشته، ضمن «حذف آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت» تلاش کنند تا این ۲ انتخابات در سالجاری نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، بر لزوم بی طرفی کامل مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای آموزش قانون انتخابات به «مجریان، نامزدها، دست اندرکاران فعال در ستاد‌ها و فعالان مجازی» باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، نقش سازمان صدا و سیما در آگاه سازی آحاد جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: انتخابات پیش رو با مدنظر قرار دادن چهار راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دست اندرکاران به بهترین شکل ممکن در استان برگزار شده و پرشور و ماندگار خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری مازندران خبر داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با تعیین قضات انقلابی، شجاع، متدین و توانمند، در صورت وقوع جرم و تخلف در حوزه انتخابات و تشکیل پرونده، پرونده مذکور را در اسرع وقت با دقت لازم مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، مچنین تاکید کرد: با مشارکت مردم در امر انتخابات وتوجه مسئولان، مجریان و ناظران، انتخابات پیش رو نیز با سلامت کامل، امنیت و مشارکت حداکثری برگزار و برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان مردم عزیز ایران افزوده شود.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: دادگستری جلسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *