استراتژی شکست خورده آمریکا در قبال ایران

6:00 - 14 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۰۰۱
پایگاه هیل در یادداشتی با اشاره به مشی آمریکا در قبال ایران تاکید دارد که اساسا درک واشنگتن از موضوع نادرست بوده و این امر سبب شکست استراتژی‌های اتخاذ شده دولت‌های مختلف آمریکا در رابطه با ایران می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ، پایگاه هیل در یادداشتی با اشاره به مشی آمریکا در قبال ایران تاکید دارد که اساسا درک واشنگتن از موضوع نادرست بوده و این امر سبب شکست استراتژی‌های اتخاذ شده دولت‌های مختلف آمریکا در رابطه با ایران می‌شود.

در این یادداشت آمده است: دولت ترامپ علیرغم لفاظی‌های فراوان درباره ایران و تهدید این کشور به مجازات‌های سخت نتوانسته نتیجه‌ای به دست آورد. تاکید بر مسائل و توانایی‌های هسته ایران از این منظر، عامل اصلی این ناکامی بوده است.

به گزارش هیل، آنچه برای آمریکا باید در اولویت قرار گیرد نه توانایی و قابلیت‌های اتمی و تسلیحاتی این کشور بلکه گستره نفوذ ایران در منطقه است.

اجرایی نشدن هیچ یک از شروط ۱۲ گانه اعلام شده از سوی پمپئو در ماه می، شاهدی بر این مدعاست.

هیل نوشت: نه تنها مبنای این درخواست‌ها مشخص نبود بلکه نحوه دستیابی به اهداف نیز مبهم و نامعلوم بود.

همه مفاهیم "بلوکه کردن، بازدارندگی، انزوا" به اذعان هیل به معنای پذیرفتن وضعیت موجود نفوذ ایران در منطقه است و تنها راه را برای جلوگیری از بسط و گسترش این نفوذ را توصیه می‌کند.

سیاست‌های انعطاف ناپذیر دولت ترامپ نیز که عمدتا بر تحریم‌های اقتصادی تاکید دارد، برای مقابله با این نفوذ کافی نیست.

در پایان هیل ضمن اشاره به موارد اتخاذ سیاست‌های نادرست برای مقابله با ایران در منطقه، به هدر رفت هزینه نگهداری ۲۳۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه تاکید دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *