رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: محمد بن سلمان به ایران سفر می‌کند/تهران و ریاض برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری توافق کردند

21:27 - 27 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۷۴۲
امیرعبداللهیان: محمد بن سلمان به ایران سفر می‌کند/تهران و ریاض برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری توافق کردند
وزیر امور خارجه گفت که با همتای عربستانی خود برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان ۲ کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر توافق حاصل شد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پایان سفر به عربستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند، گفت: آقای رئیسی دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن سلمان دعوت کرد، اظهار کرد: بن‌سلمان نیز دعوت را پذیرفت و گفت که برای سفر در زمان مناسب به ایران برنامه‌ریزی خواهم کرد.

امیرعبداللهیان، افزود: من و هیئت همراه با حضور در سفارت ایران در ریاض و در سرکنسولگری ایران و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد OIC در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌های دیپلمات‌های کشورمان در ریاض و جده بودیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همین اقدام درباره دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد انجام شده، بیان کرد: آن‌ها نیز مستقر شده‌اند و طی روز‌های آینده سفرای ۲ کشور در پایتخت‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر گفت: با وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان ۲ کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران تاکید و توافق حاصل شد.

امیرعبداللهیان همچنین ادامه داد: طرف سعودی تلاش کرد در این سفر نیت و اراده خودش را نشان دهد و تاکید کند که عربستان سعودی نگاه متفاوت از گذشته دارد و آمادگی دارد که روابط دو کشور در یک صفحه جدید و مسیر جدید رقم بخورد.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: بن‌سلمان به وزیر خارجه سعودی دستوراتی را دادند که ما در چارچوب تنظیم یک سند بلندمدت برای همکاری‌های راهبردی دو کشور اقدامات اولیه‌ای را انجام دهیم تا در جریان سفر مقامات عالیرتبه ۲ کشور و همچنین در جریان سفر بن‌سلمان به ایران که در زمان مناسب خود انجام خواهد شد بتوانیم این سند را توسط مقام‌های عالی ۲ کشور به امضا برسانیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه منطقه وارد صفحه جدیدی از همکاری‌های چند جانبه خواهد شد، گفت: این درک بوجود آمده که منطقه با نگاه به امنیت درون زا و بدون تکیه بر بیگانگان می‌تواند در مسیر توسعه برای همه گام بردارد و همه طرف‌ها در منطقه از مزایای این رویکرد جدید استفاده کنند.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *