رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان جاسک رفع تصرف شد

14:18 - 26 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۵۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان جاسک رفع تصرف شد
رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی در شرق شهرستان جاسک خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی با اعلام خبررفع تصرف از بیش از ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی در شرق شهرستان جاسک، اظهارکرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام جدی نسبت به صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی، به دستور دادستان عمومی و انقلاب جاسک، ۱۸۳ هکتار و ۳ هزار و ۳۳۴ متر مربع از اراضی ملی واقع در حوزه شرق این شهرستان در یک‌ماه اخیر رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه زمین‌های تصرف شده در ۲ منطقه جگین و یکدار شهرستان جاسک واقع شده است، افزود: رفع تصرف این اراضی پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جاسک با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به مرحله اجرا درآمده است.

قهرمانی، تصریح کرد: این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی تصرف شده بود که پس از خلع ید متصرفان و اعاده وضع به حال سابق، به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت‌المال تأکید کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند و مجموعه دادگستری نیز در این امر خطیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *