گفت‌وگو|

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت طبق آیین‌نامه باید در دستورکار مجلس قرار بگیرد/ ایرادات شورای نگهبان رفع شده است

7:45 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۷۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت طبق آیین‌نامه باید در دستورکار مجلس قرار بگیرد/ ایرادات شورای نگهبان رفع شده است
رئیس کمیسیون اجتماعی بااشاره به روند بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت گفت: این طرح اعاده شورای نگهبان است و نیازی به نوبت ندارد بلکه طبق آیین‌نامه سریعا باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان - ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روند بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بیان کرد: این طرح توسط شورای نگهبان در ۴ بند مورد اشکال بود که در کمیسیون اجتماعی بررسی و رفع شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اصلاحیه طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بارگزاری شده و اینک در هیئت رئیسه مجلس در دست بررسی است تا بعد از تأیید در صحن علنی موضوع پیگیری شود.

وی گفت: این طرح اعاده شورای نگهبان است و نیازی به نوبت ندارد بلکه طبق آیین‌نامه سریعا باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد و بعد از رای نمایندگان مجددا به شورای نگهبان ارسال شود.

نمایندگان در جلسه علنی (دوشنبه، ۱ اسفند ماه سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت بعد از موافقت نمایندگان مجلس به شورای نگهبان ارسال و با ابهاماتی روبرو شد و این شورا طرح را به مجلس اعاده کرد تا رفع اشکال شود.

محمد کعب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتر گفته بود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شامل کسانی است که مشمول ماده ۲۹ قانون خدمات مدیریت کشوری هستند و ۲ سال سابقه کار دارند و نیروی شرکتی وابسته به وزارتخانه‌ها هستند.

به گفته کعب عمیر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کارگیری نیرو‌های انسانی را ضابطه‌مند خواهد کرد چرا که افراد طریق آزمون استخدامی جذب و بعد از ۲ سال تبدیل وضعیت می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *